Grčija je mati kulturne dediščine Evrope, številne kulturne znamenitosti pa so spodbudile skupino mladih strokovnjakov, da ustanovijo zagonsko podjetje in razvijejo aplikacijo za turistično vodenje, ki si jo lahko vsak naloži na svoj mobilni telefon. Aplikacija je doživela razcvet prav v času epidemije, saj si na ta način lahko informacije o kulturni dediščini sam pogledaš na svoji mobilni napravi v zapisani ali zvočni različici. Grški startup je svojo pot začel v Atenah, njihovo storitev pa zdaj že uporabljajo tudi v drugih 17 evropskih državah.
Daphne Tsevreni, soustanoviteljica in vodja oddelka za prihodke podjetja Cliomusetours: “Tržimo mobilno aplikacijo, s katero lahko popotniki odkrivajo znamenitosti, muzeje in vodene oglede mesta na kakršnem sva zdaj. V 17 državah ponujamo že več kot 400 avdio-vodičev. Trenutno sva v Atenski trilogiji. To je osrednja stavba, Atenska univerza. Levo je Atenska akademija, desno pa nekdanja stavba Nacionalne knjižnice, ki so jo pozneje preselili v center Stavros Niarchos.”
Zamisel in podjetje sta se rodila v Atenah, ki so tudi med najbolj iskanimi lokacijami v aplikaciji. Trije soustanovitelji so združili svoja znanja različnih področij. Daphne je študirala ekonomijo in menedžment, Yiannis računalništvo in elektrotehniko, tretji soustanovitelj Andreas pa je konservator umetniških del. V zadnjih nekaj letih zagonska podjetja v Grčiji doživljajo pravi razcvet. Številna so uspela tudi epidemijo covida-19 izkoristiti kot nekaj pozitivnega, tudi v povezavi s turizmom.
Yiannis Nikolopaulos, soustanovitelj: “Spoznali smo se oktobra 2012 kot popolni neznanci na delavnici za mlade podjetnike. Andreas je opozoril, da konservatoriji težko najdejo vse potrebne informacije na enem mestu. Z Daphne sva nekako sklenila, da se mu pridruživa.”
Gre za hibridno zamisel, voden ogled, na katerem si lahko sredi epidemije tudi sam in poslušaš razlago. Z aplikacijo lahko med hojo po mestu poslušaš razlago, imaš zemljevide, vse je dostopno tudi brez povezave, saj včasih ni telefonskega signala.
Yiannis Nikolopaulos: “Delujemo v 17 državah in smo veliko uspešnejši od pričakovanj. Med pandemijo koronavirusa smo uporabili naše znanje za tesnejše sodelovanje z muzeji, ki so bili zaprti za obiskovalce, vendar so morali nekako ohraniti stik s publiko, dokler potovalne omejitve niso bile odpravljene. Tako nam je celo med pandemijo uspelo doseči 50 % prometa iz leta 2018, ko se je naše podjetje povečalo za desetkrat.”
Kaj načrtuje vaše podjetje?
Daphne Tsevreni: “Želimo se razširiti na še več držav in naše zvočne vodiče razširiti po vsem svetu. Pri tem nočemo uporabljati le vsebin, ki smo jih že zbrali, iščemo nove načine za njihovo distribucijo, da bi naredili kulturo dostopnejšo. Naše poslanstvo je ustvarjati univerzalno kulturno zavest z vodiči po vsem svetu, izdelanimi po bionirskih principih.”
Naslednjo poletno oddajo Podjetno naprej si lahko ogledate v ponedeljek, 4. julija, ob 17.20 na Prvem.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje