Lani je po dolgoletnem umetniškem vodstvu Marca Müllerja (ki je zdaj umetniški vodja Rimskega filmskega festivala) vajeti prevzel Alberto Barbera.
Glavne nagrade so zlati lev za najboljši film, srebrni lev za najboljšega režiserja in Coppa Volpi (pokal Volpi, poimenovan po ustanoviteljiu festivala) za najboljše igralce. Lani je Zlatega leva dobil južnokorejski režiser Kim Ki-duk za film Pietà, Paul Thomas Andreson za režijo filma Gospodar, za igro pa so bili nagrajeni Philip Seymour Hoffman, Joaquin Phoenix in igralka Hadas Yaron.
Tudi letošnji 'Line up' ne razočara. Večina filmov, ki smo jih pričakovali se je uvrstila na končni seznam. Med izjemami, ki jih pogrešam, sta recimo Third Person Paula Haggisa, ki bo prikazan na festivalu v Torontu, in 12 years a slave fenomenalnega Steva McQueena, ki me je 2011 nadušil s filmom Shame. Michael Fassbender je upravičeno prestopil med težkokategornike s tem filmom.
Kaj bomo gledali letos?
Alberto je vsekakor bolj prijazen do dejstva, da se ne moremo klonirati in je temu primerno zmanjšal število filmov in povečal število projekcij. Tako imamo novinarji možnost videti skoraj vse filme in obiskati večino novinarskih konferenc. Pod Marcom je bilo veliko več prekrivanja dogodkov in večnega tehtanja, ali naj greš na projekcijo v eno ali v drugo dvorano, ali na tiskovko. Beneški festival stremi k temu, da so vsi celovečerni filmi (feature film) svetovne, ali vsaj mendarodne, premiere in letos bo takih 52 celovečercev od skupno 54tih. V tekmovalnem programu, Venezia 70, jih bo predvajanih 20.
V tekmovalnem programu nekoliko izstopajo Parkland - Peter Landesman, film prikaže dogajanje v bolnišnici v Dallasu na dan, ko je bil tja po atentatu prepeljan predsednik ZDA John F. Kennedy.
Child of God - James Franco, o nasilnem uporniku do družbenih norm, ki raje živi skoraj kot jamski človek, kot pa da bi se podredil pravilom in morali sodobnega sveta.
Philomena - Stephen Frears, o rojstvu in odvzemu nezakonskega otroka leta 1952 na Irskem in obupani materi, ki nato neuspešno išče svojega sina vse do danes. Ko ji na pomoč priskoči ameriški novinar se zadeve le začnejo premikati na bolje.
The Zero Theorem - Terry Gilliam, o ekcentričnem računalniškem geniju, ki hoče dokazati smisel (ali nesmisel) obstoja človeštva.
The Unknown Known - Errol Morris, prvi dokumentarec v zgodovini festivala, ki bo prikazan v tekmovalnem programu. Portret ključnega arhitekta vojne v Iraku, takratnega ameriškega obrambnega ministra Donalda Rumsfelda.
Kateri filmi bodo najbolje obiskani?
Po mnenju kritikov so najbolj težko pričakovani trije filmi: otvoritveni film Gravity Alfonsa Cuaróna s Sandro Bullock in Georgom Clooneyem. Po nesreči pri popravilu shuttla oba astronavta ostaneta ujetnika vesolja, pripeta le drug na drugega in prepuščena temi.
Moebious, lanskoletnega dobitnika zlatega leva Kim Ki-duka, o prevarani ženi, ki se polna maščevanja namesto nad nezvestim možem, znese nad sinom. Kimova kontroverznost je znana, Moebious je bil prehud celo za (sicer precej ohlapne) Korejske filtre in na Lidu ga pričakujemo v nekrajšani, originalni različici, prvič in edinkrat. Nadaljno pot bo film brez dvoma šel precej spremenjen. Kimova lanska zmaga je bila bolj tehnične narave (žirija je zlatega Leva najprej podelila Masterju, a ker je proti pravilom, da gredo vse glavne nagrade v roke istemu filmu, so ga nato dali Ki-duku), a ni jasno ali bo Moebious prikazan v spremljevalnem programu zaradi tega ali zgolj zato, ker gre za (za mnoge) zelo sporen film. Bomo videli.
Tretji film, kjer bomo stali pred vrati dvorane že par ur prej in edini od treh največjih, ki se poteguje za nagrade, pa je Under the skin britanskega režiserja Jonathana Glazarja, s Scarlett Johansson v glavni vlogi bitja iz vesolja, ki se naseli v človeškem telesu. Zgodba o tem, kako naš svet izgleda skozi oči nezemljana. Film bi moral pohod po festivalih začeti že lani, a še ni bil končan.
Zlati Lev za življensko delo Williamu Friedkinu
Ameriški režiser je v svojih filmih znan po grobih in nepredvidljivih pogledih na svet, ljudi, življenje, predvsem pa nosi zasluge za revolucijo in selitev grozljivk v main stream, zahvaljujoč filmoma The French Connection (1971, nagrajen s petimi oskarji) in The Exorcist (1973). Med njegovimi umetninami najdemo še Sorcerer (1977), To Live and Die in L.A. (1985) in Jade (1995, z res enkratno Lindo Fiorentino), nazadnje pa je navdušil prav v Benetkah leta 2011 s filmom Morilec Joe (ki je sicer odličen, a sem že lani opozorila da po ogledu ne boste nikoli več jedli ocvrtih piščančjih beder)
Slovenci na Lidu
Letos bosta v Mednarodnem tednu kritike, kjer so predvajani filmski prvenci z vsega sveta, prikazana tudi dva slovenska filma. Razredni sovražnik Roka Bička, ki je nastal v produkciji Triglav filma in s finančno podporo Slovenskega filmskega centra. Pripoveduje o uporu srednješolcev proti šolskemu sistemu po samomoru dijakinje zadnjega letnika. Igrajo Igor Samobor, Nataša Barbara Gračner, Tjaša Železnik, Maša Derganc in drugi, ter italijansko - slovensko koprodukcijo Zoran, my nephew idiot Mattea Oleotta, v katerem igrajo (z več Vesnami nagrajena) Marjuta Slamič, Rok Prašnikar in Jan Cvitkovič. Snemali so ga v Gorici in okolici. Jan je tudi koproducent filma, bil je prvi Slovenec na tem festivalu in odnesel nagrado za najboljši prvenec leta 2001 s filmom Kruh in mleko.
Zvezde na Lidu
Rdeča preproga tudi letos ne bo razočarala. Pričakujemo tale igralska imena: George Clooney, Sandra Bullock, Judi Dench, Christoph Waltz, Matt Damon, Tilda Swinton, Scarlett Johansson, Nicolas Cage, Zac Efron, Billy Bob Thornton, Tom Welling, Paul Giamatti, Tom Hardy, Alan Rickman …
Prihodnjič pa podrobneje o filmih, ki bodo prikazani v prvih dneh festivala.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje