Slogan letošnjih volitev je
Slogan letošnjih volitev je "Ukrepaj! Sodeluj! Vplivaj!". Foto: Evropski parlament
Dragan Barbutovski
Dragan Barbutovski je svetovalec za EU in strateško komuniciranje. Foto: MMC RTV SLO

Drugačne, po vseh projekcijah, ne bodo – na žalost – glede udeležbe volivcev … V Sloveniji verjetno tam pod 30 odstotki. Strokovnjaki bodo že našli kakšne globokoumne razlage – današnjih 25 stopinj na 25. maj bo verjetno tak odločilen faktor.

A je res, da so se različni evropski akterji kampanje za motivacijo volivcev, da se volitev udeležijo, lotili na zanimive načine – in nekaj malega smo pri tem prispevali tudi Slovenci.

To so tako rekoč prve prave evropske volitve, kampanja za katere se odraža tudi na družbenih medijih. Skupaj z veliko evropsko marketinško in PR-ovsko agencijo je Evropski parlament kljub velikim kritikam in različnim mnenjem o tem, kakšen bo dejanski vpliv na volivce, oblikoval kampanjo z naslovom: Ukrepaj! Sodeluj! Vplivaj!

Za EU je lep uspeh, da je uradno reklamo za volitve – pod sloganom Izberite, kdo bo vodil Evropo -, ki je na voljo v 35 jezikih, do zdaj videlo 12 milijonov ljudi.

Tudi številke za posebno reklamo, ki je namenjena mladim, tistim, ki bodo tokrat volili prvič, so impresivne. 2,3 milijona ljudi si je ogledalo kreativno izjemno zanimivo in zabavno reklamo z naslovom "In potem je prišlo veliko ovc!". Slovenski prispevek sicer belgijske produkcije je, da je bila reklama posneta v Ljubljani, vključno s posnetki izza kamere, kjer smo Slovenci prispevali nekaj samomorilskih navad.

Tudi za kreativce so poskrbeli – mlade po vsej Evropi so izzvali, da si izmislijo boljši konec risanega filmčka o mački – in dobili 1134 predlogov, med njimi kar nekaj "našega" animacijskega kreativca Roka Predina. Lahko si ogledate štiri dneve izjemno različnih koncev.

Facebook stran Evropskega parlamenta je, v skladu s trendi, polna kratkih videov, ki EU predstavljajo z drugačnega zornega kota – od izjav "tipičnih" volivcev, ki povedo, zakaj gredo na volitve, do PR-ovsko malce sfriziranih informacij o dosežkih EU-ja v zadnjih petih letih.

Dodali so tudi aplikacije na Facebooku. S ciljem, da ljudi zmotivirajo, da pridejo na volitve, so oblikovali akcijo z naslovom "I'm a voter! Sem volivec!" – v njej lahko s pomočjo balona pošljete sporočilo evropskim voditeljem in drugim evropskim državljanom, kakšno Evropo si želite.

In ker se vse skupaj začne in konča pri hrani in pijači, so evropski državljani glasovali tudi o tem, katera je najbolj priljubljena evropska jed. S pomočjo aplikacije "Okus Evrope – Taste of Europe" smo dobili zmagovalca – šopsko solato. Menda je iz Bolgarije, a mislim, da imajo še kakšni drugi balkanski narodi idejo, da je to "njihova" jed. A ne nazadnje to ni pomembno – to je evropska jed! Vremenu primerno in z mislijo na prihajajoč dopust si danes pripravite šopsko solato.

Dragana Barbutovskega lahko spremljate tudi na Twitterju.