Niso krvi lamborghiniji, ferrariji, bentleyji, mercedesi, paganiji, bugattiji in rolls-roycei eksotičnih barv ali z nenavadnimi dodatki. Ne, krivi so njihovi vozniki. Ti pospešujejo tudi v prostem teku pred semaforjem, ti si domišljajo, da lahko dirkajo po kratkih ulicah, ti parkirajo tudi tam, kjer se ne bi smelo. In v mesecu avgustu so neubogljivi vozniki ali bahači za volani najdražjih avtomobilov na svetu v Londonu - arabski turisti.
Mladi možje, ki skupaj s svojimi številnimi družinami obiščejo Britanijo, si za svoje posebno veselje od doma - iz Katarja, Omana, Združenih arabskih emiratov, Kuvajta in Savdske Arabije - na dopust prinesejo tudi svoje najljubše igrače. Pritožb stanovalcev in obiskovalcev Kensingtona, to je okolice slovite veleblagovnice Harrods, pa je v zadnjih letih manj ali jih sploh ni več.
Varnostniki s kazenskimi listki imajo sicer še vedno veliko dela. Vseeno pa je med Londončani prevladal razum - tržni razum, se ve. Po podatkih metropolitanske policije je skupna vsota kazni samo za napačna parkiranja avtomobilov v Kensingtonu lani znašala nekaj manj kot 60.000 funtov, predlani komaj polovico tega seštevka. Iztržek policije v avgustu močno izstopa v primerjavi z mesečnim povprečjem. Arabci v mestu ob koncu vsakega poletja zapravijo približno devet milijard funtov.
Čudovita nagrada mestu in njegovemu gospodarstvu za nekajtedensko povišanje stopnje zvočne onesnaženosti v središču mesta. Zakaj pa ne? Lesk pločevine vseeno ni del onesnaževalnega paketa. Med najbogatejšimi arabskimi turisti, ki se enkrat letno umaknejo peklenski vročini na domačih terasah, se je pred leti namreč pojavila resna in tudi javno izražena namera, da jo bodo namesto v London - tudi zaradi zapovedane avtomobilistične discipline - prihodnje leto raje mahnili v Pariz. Britanci pa ne le da lahko zasluženega dobička ne bi iz rok izpustili kar tako, še najmanj bi jih veselilo, če bi tega nato ujeli Francozi. The Season ali Sezona je že ustaljeno ime za tedne po koncu ramadana, ko kupci ženskega spola iz arabskih dežel v Harrodsu zapravijo pravo bogastvo. Njihovi sinovi, zetje ali nečaki pa nič kaj dosti manj, a ne ravno tam. Avtomobilski saloni v Kensingtonu so za arabske playboye najdragocenejše mestne znamenitosti.
Letalska družba Qatar Airlines ima enega izmed svojih airbusov 330, prirejenega za tovorne prevoze, opremljenega tudi za transport avtomobilov. Z enim poletom z Bližnjega vzhoda prepeljejo največ 31 najpogosteje vozil, ki so vredna od 80.000 pa do milijon funtov. Enosmerna letalska vozovnica za posamezni avtomobil znaša približno 6.000 funtov. Številni bogataši v London pripeljejo tudi dva ali tri štirikolesnike. Pogosto imajo ti katerega izmed svojih avtomobilov registriranega kar v Veliki Britaniji.
Toda vsega avtomobilističnega razkošja na londonskih ulicah sredi poletja ne zakrivijo le turisti. 200.000 funtov vreden pozlačeni ferrari 458 spider z registrsko oznako (nanos zlate folije naj bi stal okoli 4.000 funtov), ki nedvoumno razkriva poreklo njegovega lastnika, je last šampiona v kickboxingu Rijada Al Azavija, ki desetletje živi in trenira v Angliji. Borec, rojen v Iraku, ima svojo telovadnico prav za slavno trgovino in hkrati nasproti, ironično, vhoda v razvpito ekvadorsko veleposlaništvo, kamor se je pred dvema letoma pred aretacijo zatekel in tam še vedno biva Julian Assange, ustanovitelj spletnega portala WikiLeaks.
Protestnikov, solidarnih z Assangeevim bojem za svobodo govora in prost pretok (tudi zaupnih) informacij, skorajda ni več, se pa na njihovem mestu zbirajo "carparazzi", fotografi z objektivi, usmerjenimi v dragocene avtomobile.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje