Kontroverzni umetnik Damien Hirst se je v svojem najnovejšem delu preusmeril k tradicionalnemu likovnemu mediju, slikarstvu, kjer pa kritikov ni navdušil. Umetnik, ki si je ustvaril ugled s šokiranjem, zdaj ustvarja dela, ki so šokantno slaba, so razočarani zapisali v The Timesu, v The Independetu pa so njegova platna primerjali z deli ne ravno obetavnega študenta prvega letnika. Foto: EPA
Kontroverzni umetnik Damien Hirst se je v svojem najnovejšem delu preusmeril k tradicionalnemu likovnemu mediju, slikarstvu, kjer pa kritikov ni navdušil. Umetnik, ki si je ustvaril ugled s šokiranjem, zdaj ustvarja dela, ki so šokantno slaba, so razočarani zapisali v The Timesu, v The Independetu pa so njegova platna primerjali z deli ne ravno obetavnega študenta prvega letnika. Foto: EPA
Damien Hirst
Damien Hirst med akvarijema s polovicama razrezanega trupla krave, ki sta bila na ogled v beneški Palači Grassi leta 2006. Delo je bilo predstavljeno na postavitvi z naslovom Kam smo namenjeni? Foto: EPA
Damien Hirts
Damien Hirts se v svojem delu vedno znova vrača k motivu vanitas. Na fotografiji je detajl slike Plavajoča lobanja, ki je bila del umetnikove najnovejše razstave Ljubezen ni izgubljena, modre slike v galeriji Wallace Collection v Londonu.

Britanski umetnik, ki je najbolj znan po živalskih truplih v formaldehidu in diamantni lobanji, nedolgo tega pa so likovni kritiki raztrgali njegovo sveže predstavljeno slikarsko delo, bo svoj kontroverzni pristop preizkusil še v sakralni umetnosti. V londonski katedrali sv. Paula bodo pod veliko kupolo na dveh stebrih za šest mesecev razstavili dve umetnikovi sliki z naslovom Upanje in Odrešenje. Gre za upanje in odrešenje, ki ga otroci prinašajo svojim staršem, kot modeli za sliki pa so Hirstu služili njegovi sinovi, stari 14, 9 in 4 leta.

Oljni sliki, visoki približno 6 metrov, naj bi bili že ta mesec razstavljene v cerkvi sv. Pavla, a so projekt prestavili na poletje. Hirstovi sliki sta nastali kot del umetniškega programa katedrala, ki bo predstavil tudi inštalacijo zaslonov ameriškega videoumetnika Billa Viola, ki bo stala blizu glavnega oltarja, poroča Times Online.

Ateist, ki ga od začetka spremlja sakralna motivika
44-letni Hirst, ki sam zase pravi, da je ateist, je odraščal v katoliški družini. Religiozna motivika je redno prisotna v njegovi umetnosti. Leta 1994 je na primer nastalo delo Izgubljeni sin, skulptura, sestavljena iz dveh polovic kravjega trupla, ki je bilo med drugim predstavljeno tudi na beneškem likovnem festivalu.

Razstava Romance in the Age of Uncertainty v galeriji White Cube je leta 2003 vključevala tudi instalacijo Jezus z apostoli, v kateri je bilo 13 akvarijev, napolnjenih s formaldehidom, v 12 od teh pa si bile glave krav. Za božjo voljo pa je naslov slavni diamantni lobanji, ki so jo predstavili leta 2007 v Londonu in je bila ocenjena na 50 milijonov funtov.

Sodobna umetnost kot navdih in izziv
V katedrali sv. Pavla postavljajo ob stare mojstre redno dela sodobnih umetnikov. V preteklosti so na primer razstavljali dela Rebecce Horn in Yoko Ono. Umetniški program londonske cerkve vodi Martin Warner, ki pravi, da del ne naročajo, ker nimajo sredstev za kaj takega. Če pa jim umetniki ponudijo nekaj, kar se njim zdi primerno, pa to radi postavijo na ogled. "Ta dela razstavljamo zato, ker menimo, da sodobna umetnost nagovarja domišljijo in je lahko hkrati navdih in izziv. Zanima nas njihova umetnost, ne glede na to, ali so umetniki verni ali ne."

V nasprotju s Hirstovimi deli, bodo Violovi zasloni, ki bodo predstavljali Marijo in mučenike, postali stalna postavitev katedrale. Projekt bodo predstavili šele leta 2011, stal pa naj bi dva milijona funtov, ki jih bo zbral Violov londonski zastopnik, Haunch of Venison.