Angel s trobento, ki prikliče vstajenje od mrtvih. Foto: Promocijsko gradivo/Anne-Frédérique Fer
Angel s trobento, ki prikliče vstajenje od mrtvih. Foto: Promocijsko gradivo/Anne-Frédérique Fer
Sorodna novica Po več kot petih letih obnove slovesno odprta katedrala Notre-Dame

Cerkvenih skulptur, ki jih hrani muzej, vse od 80. let prejšnjega stoletja ni nihče temeljiteje preučeval. Namen razstave je zato prikazati ugotovitve raziskovalnega in restavratorskega programa, ki poteka od leta 2022. Razstava nosi naslov Kako kamni spregovorijo: Srednjeveške skulpture Notre-Dame (Faire parler les pierres. Sculptures médiévales de Notre-Dame).

Obnovitvena dela v katedrali, ki je bila poškodovana zaradi požara, so tudi v muzeju ustvarila priložnost, da znova preuči svoje zbirke. Tako se je leta 2022 začel raziskovalni in restavratorski program, ki je zajel izbrana dela.

Muzej Cluny je že od zgodnjih 80. let prejšnjega stoletja osrednje mesto za ohranjanje skulptur Notre-Dame. Dvorana Notre-Dame, kot so jo poimenovali, predstavlja glavne kiparske fragmente iz katedrale, ki so jih leta 1977 odkrili pod meščansko hišo v Parizu. Predvsem so to obrazi kraljev in drugi primerki, ki so nekoč krasili stavbo in so od takrat ohranjeni v muzejih.

Foto: Promocijsko gradivo/Anne-Frédérique Fer
Foto: Promocijsko gradivo/Anne-Frédérique Fer

Na nekaterih kipih še zadnji ostanki barv
Razstava osvetljuje ikonična dela iz muzejske zbirke v novi luči. Poleg del, ki so običajno na ogled v kiparski dvorani Notre-Dame, prikazuje tudi dela, ki še niso bila na ogled javnosti.

Kot poroča portal Art Daily, izbor fragmentov omogoča predstavo o tem, kaj je izginilo iz katedrale, kakršno poznamo danes. Celoten dokument, posvečen Adamovemu kipu, mojstrovini gotskega kiparstva, podrobneje opisuje njegovo razgibano zgodovino vse do današnjih dni. Med drugim pa razstava prikazuje tudi sledove polikromije, ki so jih našli na delih.

Poleg tega so si nekaj del izposodili iz drugih muzejev, kot sta muzeja Louvre in Carnavalet, in iz zasebnih zbirk, da bi svoje primerke postavili v širši kontekst.