Gre za makedonski Stobi, srbski Viminacium in ljubljanski arheološki park Emona.
Vsi partnerji projekta z naslovom Immersive Storytelling cooperation for cultural heritage disseminations in Western Balkans se lahko pohvalijo z bogato nepremično kulturno dediščino iz obdobja rimskega imperija. Presečišče njihovega delovanja je tudi potreba po razvijanju novih načinov interpretacij antične dediščine v lokalnih arheoloških parkih, zaradi česar se usmerjajo v izdelavo aplikacije za pametne telefone. Ta bo služila kot enotna platforma sodelujočim.
Muzeji in arheološki parki se ves čas posvečajo premišljevanju o novih možnostih prezentacije in interpretacije dediščine. Nenehno razvijajo nove strategije, da bi občinstvo pritegnili k spoznavanju dediščine in dviganju zavesti o potrebi po njenem varstvu. Ti izzivi so, kot so zapisali v Mestnem muzeju Ljubljana, značilni za celoten Zahodni Balkan. Kot bistveno so poudarili novo sodelovanje, s katerim želijo razviti bolj poglobljene izkušnje pripovedovanja za obiskovalce kulturnih znamenitosti.
V ta namen so v Mestnem muzeju Ljubljana konec marca organizirali hekaton zgodbarskih doživetji, na tekmovanje za najboljši koncept aplikacije pa povabili mlade navdušence nad novimi tehnologijami in dediščinskimi zgodbami.
"Obisk arheoloških parkov in spoznavanje rimske dediščine radi povezujemo z ogledovanjem kamnitih ostankov na tleh in branjem informativnih tabel. Na srečo nam tehnologija danes omogoča, da lahko že z uporabo lastnih prenosnih telefonov, uporabo aplikacij in virtualne resničnosti dosegamo povsem nove načine interpretacije, nova doživetja, ki smo jih včasih bili vajeni le svetu računalniških igric," je tedaj dejal Nejc Kovačič, eden od organizatorjev iz Mestnega muzeja Ljubljana.
Dodal je, da so "s hekatonom, prvim dogodkom takšnega tipa v slovenskih muzejih, želeli dati priložnost mladim kreativcem in ljubiteljem zgodovine, da s svojimi izkušnjami in znanji zasnujejo koncept mobilne aplikacije, ki bi skozi igrifikacijo, uporabo virtualne resničnosti, z elementi ugank in izzivov, obiskovalcu že med sprehodom po arheološkem parku omogočila interaktivno, zanimivo in poučno izkušnjo".
Rešitve so iskali za vse omenjene tri parke – Strobi, Viminacij in Emona. Rešitve so raziskovale raznovrstne izkušnje obiskovalca, ki nekoč rimsko mesto, danes pa arheološki park, obišče kot suženj, vojak ali cesar ter pri tem rešuje kvize, naloge in uganke, povezane z okolico ali prizori v obogateni resničnosti. Idejne zasnove konceptov bodo upravljavci parkov uporabili za izdelavo mobilne aplikacije, s katero bodo lahko obiskovalci doživeli poglobljeno izkušnjo in nepozabno doživetje rimske dediščine. Projekt se je začel lani, končal pa se bo konec leta.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje