Pri Walt Disneyju so videz in značaj svojega najbolj prepoznavnega lika, Miška Mikija, dolga desetletja ohranjali bolj ali manj nespremenjen - ne nazadnje na njegovem ugledu in priljubljenosti sloni korporacija, ki na leto zasluži okrog pet milijard od prodaje igrač. Napačna poteza bi jih stala kupe denarja. In prav zato je zanimiva vest, da jeseni 2010 na trg prihaja videoigra Epic Mickey, ki bo pokazala temnejšo plat zimzelene miši, poroča New York Times.
Pri Disneyju so namreč zaskrbljeni, da se Miki iz lika, ki je (bil) otrokom blizu, počasi spreminja v korporativni logo - in s tvegano "preobrazbo" ga skušajo prilagoditi za prihodnost. Prvi korak je torej Epic Mickey, igra za Nintendovo konzolo Wii, v kateri bo moral biti Miki ne le junaški, ampak tudi nergav in zvijačen, če se bo hotel uspešno prebijati čez neprijazno pokrajino, v kateri živijo "odsluženi" Disneyjevi junaki, tudi zajec Oswald, ki si ga je Disney izmislil daljnega leta 1927 in je bil Mikijev predhodnik (potem pa so ga morali zaradi spora okrog avtorskih pravic z Universalom opustiti). Pojavi se tudi izvotlen, robotičen Racman Jaka.
Seveda je Miki še vedno zanesenjaški in radoveden ter v osnovi pozitivec - zlobnega Mikija, ki bi pobijal ljudi, ne gre pričakovati - bo pa malce bolj "poreden" ("Hotel sem, da bi si igralec v Mikijevi koži lahko dovolil biti nevzgojen in malce sebičen," razlaga ustvarjalec igre).
Epic Mickey je nekakšen poskusni zajček (no, mišek) za večje premike, ki jih medtem načrtujejo v zakulisju: pri Disneyju si bodo na novo zamislili Mikijev značaj - vse od tega, kako govori in hodi, pa do tega, kako se njegov lik obnaša na spletni strani in tega, kako je videti njegova hiša v Disney Worldu. Projekt je še zelo na začetku, a je vanj vpletena večina vodilnih v podjetju, vključno z direktorjem Robertom A. Igerjem. Vse skupaj je dobilo nov zalet ta teden, ko je v javnost prišla novica, da so kitajske oblasti končno "požegnale" odprtje tematskega parka v Šanghaju, kar bi teoretično lahko Mikiju odprlo vrata v milijone kitajskih družin.
Treba bo v korak s časom
Mickeyjeva nespremenljivost je že terjala svoj davek: zaradi nje ga vsi v trenutku prepoznajo, ga pa v 21. stoletju, ko ameriški otroci odraščajo ob Nickelodeonu in Pixarjevih risankah, nič posebej ne obožujejo. Še posebej v domovini mu ne gre tako zelo bleščeče: od zgoraj omenjeni petih milijard zaslužka od prodaje igrač, oblek in iger, jih bo manj kot dvajset odstotkov prišlo iz ZDA. "Seveda obstaja veliko tveganje, da bo, s poseganjem v "svet", lik izgubili del ciljne skupine, a to je tveganje, ki se mu ne da ogniti," je zato za New York Times ocenil svetovalec za tržne znamke Matt Britton.
"Protomiki"
Nekako bo ta "transformacija" vrnitev h koreninam: ko se je Miki leta 1928 "rodil" z risanko Parnik Willie, je bil nekakšen Bart Simpson svojega časa - paglavec, ki se je spravljal v težave in začenjal pretepe, si izmišljal potegavščine in bil v šali celo malo nasilen do Mini.
Pri Disneyju imajo v zvezi z industrijo videoiger velikopotezne načrte: samo letos so za njihov razvoj namenili 180 milijonov dolarjev; pri trodimenzionalnem liku Mikija so se posvetovali s celo četo animatorjev in celo Johnom Lasseterjem, soustanoviteljem Pixarja. Trenutno še pilijo sosledico vzrokov in posledic: igralec se bo moral odločiti, ali bo igral "prijazno" ali pa malo bolj agresivno in se poslužil kakšnega metaforičnega udarca pod pasom - in tako jadral proti krutejšemu razpletu in z junakom, ki bo postajal vse podobnejši podgani.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje