


Tadej Pogačar je v sodelovanju z brazilsko nevladno organizacijo Davida iz Ria de Janeira ustvaril nov projekt in ga naslovil CODE:RED Brasil, Daspu. Gre za celostno predstavitev "fenomena Daspu", modne znamke, ki je pred kratkim vzbudila burne odzive v Braziliji. Projekt bo obenem performans ob odprtju slovitega bienala, ki se je že 27. začel v Sao Paulu.
Družbena tematika namesto praznega videza
Na bienalu je bil Pogačarjev projekt pravzaprav predstavljen premierno. Tema letošnjega, sicer vsebinsko in strukturno prenovljenega festivala, je odmik od estetike k socialnim vprašanjem in družbenim temam. Resnejše tone nakazuje že naslov letošnjega bienala, Kako živeti skupaj. Tematizira sožitje, partnerstvo, sodelovanje in se sprašuje, kje je meja med življenjem in umetnostjo, med reprezentacijo in realnostjo. Za naslov so prireditelji našli navdih pri predavanju Rolanda Barthesa, ki je na slovitem College de France razpravljal in razmišljal o konstrukciji skupnega prostora, prostora med življenjem in umetnostjo.
Narodnost ni vstopnica na bienale
Prvič po letu 1951, odkar bienal obstaja, ta ne temelji na nacionalnih selekcijah, temveč na sodelovanju umetnikov, ki jih je izbrala mednarodna žirija. Kustosom je dal navdih tudi vodilni brazilski umetnik neoavantgarde Helio Oiticica, ki je v svojem delu govoril o "konstruktivni volji", o volji po razpravi o kakovosti življenja, socialnih dimenzijah umetniškega dela in kulturni spremembi, nujni za socialno preobrazbo.
"Modna znamka prostitutk"
Daspu je ustvarjalna predelava imena najbolj razkošne trgovske znamke v Braziliji - Daslu, pod katero se skrivajo modni izdelki, namenjeni tankemu sloju gospodarske in politične elite. Daspu je bila ustanovljena leta 2005, da bi okrepila vidnost in aktivnost prostitutk in drugih žensk v spolni industriji v boju proti predsodkom.
Oblikovanje znamke je sprožilo grožnje z sodnim preganjanjem in tožbo, ki pa so jo zaradi neodobravanja javnega mnenja in medijskega pritiska umaknili. Daspu je tako prišel na prve strani časopisov; sledili so uspešni nastopi ter podpora oblikovalcev, manekenk in glasbenikov. Meteorski vzpon se je nadaljeval s povabili na tedne mode v Rio de Janeiro, Sao Paulo in Pariz.
Postavitev Code:Red Brasil Daspu na bienalu prinaša izčrpno kronologijo dogodkov te blagovne znamke in videointervju z Gabrielo Silvo Leite, ustanoviteljico Davide. Na ogled bo tudi najnovejša kolekcija oblačil Daspu, zasnovane posebej za bienale, in modna revija.
Rdeča sled po celem svetu
Code:Red (1999/2000-2006) je večletni transdisciplinarni projekt, ki raziskuje modele neformalnega gospodarstva in samoorganiziranja urbanih manjšin. Do zdaj je bil predstavljen na številnih mednarodnih manifestacijah sodobne umetnosti, kot so Beneški, Tiranski in Praški bienale, kakor tudi drugod po svetu - v ZDA, Rusiji, Veliki Britaniji, na Švedskem, v Nemčiji, na Irskem, v Italiji, Avstriji, na Hrvaškem in v Ljubljani. Novembra letos se bo Code:Red predstavil v Madridu, decembra v Berlinu, naslednje leto pa še v Londonu in Skopju.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje