


S prodajo muzeja, ki hrani poleg različnih izdelkov na tisoče dokumentov, nameravajo po propadu podjetja Waterford Wedgwood Potteries leta 2009 poravnati primanjkljaj in zagotoviti plače 7.000 delavcem. V obrambo muzeju, ki ga je Unesco umestil v svoj register Spomin sveta, se je postavilo 18 članov Kraljeve akademiji - med njimi tudi umetnica Tracey Emin in predsednik akademije Christopher Le Brun - ki v pismu pozivajo vlado, naj prepreči prodajo Wedgwoodovega muzeja, poroča Guardian.
"Javnost želim opozoriti na prodajo velike britanske zbirke ... Ko bo enkrat razpršena, je ne bo nikoli več mogoče sestaviti," je zapisal. O prodaji muzeja je decembra odločilo višje sodišče, da bi pokrili 134 milijonov funtov velik primanjkljaj. Poleg keramičnih posodic, svečnikov, čajnikov in skodelic z značilnim modro-belo dekoracijo je v muzeju množica dokumentov in del umetnikov, kot sta George Stubbs in Joshua Reynolds.
"Zbirka je edinstvena pripoved o kombiniranju umetnosti in industrije, o izvrstnih umetnikih, ki sodelujejo z uspešno industrijo ... in imajo dolgotrajen vpliv po svetu," še poudarjajo podpisniki. Dvomijo, da si lahko katera od galerij privošči celovito zbirko, kar pomeni, da bo najverjetneje raztreščena na različne konce.
Namen prodaje žalosti tudi Josiahovega potomca Simona Wedgwooda, ki je za Guardian povedal, da je nedopustno, da vlada dopušča prodajo tako pomembnega muzeja, krivdo pa sam pripisuje nesposobnosti prejšnje vlade.
Ali nisem človek in brat?
Josiah Wedgwood (1730-1795), ki je bil med drugim ded Charlesa Darwina, je poleg svoje keramike zaslužen še za eno prepoznavno podobo 18. stoletja. Ni bil namreč le uspešen industrialec, ampak zagrizen nasprotnik trgovine z ljudmi in zato je izdelal medaljon Društva za abolicijo suženjstva. Upodobitev sužnja v okovih s pripisom Ali nisem človek in brat? je postala najbolj slavna upodobitev temnopolte osebe v 18. stoletju.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje