Tedenski nabor pa zaokrožuje klasika otroške literature, pravljica o melanholičnem dečku, ki ljudem razpira oči za lepoto okrog njih.
Radijska igra: Premiera, pravljica in zgodovinski biser
V tem tednu bodo lahko poslušalke in poslušalci prisluhnili premieri nove radijske igre Proge, ki je nastala v koprodukciji programa Ars in ŠKUC gledališča. Radijsko igro mlade dramaturginje Helene Šukljan je režiral Klemen Markovčič, pet oseb z izkušnjo spolnega nasilja pa so interpretirali dramske igralke Marijana Brecelj, Gaja Filač in Ajda Smrekar ter dramska igralca Klemen Kovačič in Primož Vrhovec. Radijski igri smo lahko prisluhnili že na letošnjem Avdiofestivalu Radia Slovenija, ki je potekal v ljubljanski Cukrarni, kjer je didžejka in avtorica glasbene zasnove Nina Kodrič spremljala dogajanje s sprotnim ustvarjanjem glasbe, tonski mojstri Urban Gruden, Matjaž Miklič in Sonja Strenar pa so zvočni del dogodka v Cukrarni oblikovali sproti in dogajanje snemali večkanalno, s tem pa omogočili poznejšo studijsko postprodukcijo. Proge so pretanjeno izpisana igra o doživljanju in travmi spolnega nasilja, za katero se ob poslušanju ponovno izkaže, da ima vse premnogo še vedno zakritih obrazov, in so tako izrazito aktualno delo, ki se močno vpenja v našo družbeno sfero. Radijska igra bo na sporedu v torek ob 21.05 na Prvem programu Radia Slovenija.
Avantgardist Ferdo Delak je napisal zgolj eno dramsko besedilo: kot zagnan mladenič je pod vplivom futurističnih sintez napisal besedilo v italijanskem jeziku z naslovom Serpente sulla volta del cielo, potem pa se v zgodovini slovenskega gledališča uveljavil kot režiser in igralec, ustanovitelj Delavskega odra, avtor gledaliških manifestov in urednik avantgardističnega glasila Tank. Rokopis dramskega besedila je sedemdeset let po njegovem nastanku v arhivu Goriškega muzeja v Novi Gorici našla romanistka Tea Štoka in ga prevedla v slovenski jezik. Poslušalke in poslušalci programa Ars bodo v ponedeljek ob 22.05 prisluhnili radijski izvedbi tega vznemirljivega dokumenta časa, ki pa se kljub okviru nastanka ogiba drznejšim futurističnim elementom in ima v osnovi ekspresionističen karakter s pridihom melodrame: Milan (Branko Šturbej) po letu dni obišče svojo usodno ljubezen Mimi (Nataša Barbara Gračner), ki pa je v njegovi odsotnosti postala znana operna pevka in se odtujila od njune ljubezni. Za uvod v poslušanje igre v režiji Irene Glonar je teatrologinja Barbara Orel pripravila petnajstminutni pogovor s prevajalko Teo Štoka, ki je Delakovo besedilo umestila v evropski kontekst.
Četrtkov večer pa bo v poslušanje ponudil posebno lirično pravljico za odrasle irskega pisatelja in dramatika Oscarja Wilda z naslovom Ribič in njegova duša. Pretresljiva pesniška stvaritev o Ribiču (Rudi Kosmač) in njegovi ljubezni do Morske deklice (Alenka Svetel), zaradi katere se mora odpovedati svoji duši, odseva najgloblje vzgibe človekove psihe; Wilde pa tako kot v drugih pravljicah tudi v tej problematizira smisel in nesmisel dobrote, žrtvovanja in slavljenja lepote. Režiser Dušan Mauser je za scensko glasbo radijske igre izbral odlomke iz baleta Daphnis in Chloe Mauricea Ravela, ki se po slogu presenetljivo ujema z literarno podobo Wildove umetnine.
Kratka radijska igra: Neznanci in pesniki
Sredni termin kratke radijske igre na programu Ars bo zaznamovan z literaturo mojstra ujetih trenutkov Franza Kafke. Radijska miniaturka Zavrnitev je nastala po istoimenski kratki zgodbi iz zbirke kratke proze Fragmenti iz zvezkov in z lističev. Za radio je zgodbo priredila dramaturginja Vilma Štritof, režiserka kratke radijske igre pa je Ana Krauthaker. Sredi velemesta se srečata ženska in moški. Njuno bežno srečanje vodi v paralelna notranja monologa – vsak ogovori drugega z besedami, ki jih najbrž nikoli ne bi glasno izrekel. Trk dveh posameznikov, ki sta ju interpretirala Saša Mihelčič in Benjamin Krnetić, traja le dve minuti, a sproži celo vesolje zamisli in občutkov.
Domiselna kratka radijska igra pa čaka tudi poslušalke in poslušalce sobotne večerne kratke radijske igre: komična detektivka Pesnik je nastala po humoreski Karla Čapka, za radio jo je priredil Mirče Šušmel. Igro so leta 1992 v režiji Igorja Štromajerja interpretirali Nataša Tič Ralijan, Borut Veselko, Dario Varga, Boris Juh in Boris Mihalj.
Radijska igra za otroke: Gledati s srcem
V nedeljskem jutru na Prvem programu bo ne le mlade, temveč poslušalke in poslušalce vseh starosti razveselil nenavadni deček, s katerim se bodo skupaj podali v afriško puščavo k pilotu s pokvarjenim letalom … Pravljica Mali princ, ki jo je napisal francoski pisatelj Antoine de Saint – Exupery, je eno najlepših del otroške literature – v prevodu Ivana Minattija jo je za radio priredil dramaturg Borut Trekman, igro pa je režirala Rosanda Sajko. Zgodba o malem princu, ki ljudem razpira oči za lepoto okrog njih, ki jih ne vidijo, je polna poetičnih skrivnosti in razmišljanj o ljubezni do vseh živih bitij. Najbolj odmevna pa zagotovo ostaja večno aktualna misel, ki jo otožnemu Princu (Žiga Repe) razkrije Lisjak (Branko Šturbej): Kdor hoče videti, mora gledati s srcem.
Poslušalke in poslušalci lahko predvajanim radijskim igram prisluhnejo tudi v podkastih radijske igre na spletnih straneh Prvega in Arsa ter na portalu RTV 365.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje