Slovenski paviljon bo na Expu gradil Lumar. Foto: SPIRIT
Slovenski paviljon bo na Expu gradil Lumar. Foto: SPIRIT
Expo
Stalna razstava v slovenskem paviljonu bo nadgrajena s pestrim programom, ki bo vključeval kulturne, turistične in gospodarske predstavitve. Foto: SPIRIT
Expo
Predstavile se bodo tudi slovenske regije. Decembra bodo zato po Sloveniji izvedli več 'road showov'. Foto: SPIRIT

Kot je na predstavitvi nastopa Slovenije na svetovni razstavi še dejal direktor direktorata za turizem in internacionalizacijo Marjan Hribar, je okrog 20 milijonov obiskovalcev, kolikor jih pričakujejo na svetovni razstavi v Milanu, velika priložnost za slovensko gospodarstvo, predvsem za krepitve sodelovanja med državama, saj je Italija že zdaj pomembna gospodarska partnerica. Navezal se je na tematiko letošnjega Expa, torej hrano, in spomnil, kako pomembno je, da skrajšamo poti od njive do krožnika.
Slovenski paviljon bo postavljalo podjetje Lumar, kjer so prepričani, da so aktivne hiše, torej tiste, ki proizvedejo več energije, kot je porabijo, pravi odgovor za prihodnost. "Najprej moramo razmisliti, kako prihraniti energijo, ne le, kako je bomo več proizvedli," je pojasnil direktor podjetja Marko Lukić.
Slovenija se bo na Expu predstavila s sloganom Čutim Slovenijo - zelena, aktivna, zdrava. Po besedah generalna komisarka sekcije Slovenije za Expo Milano 2015 Jerneje Lampret bodo v okviru sklopa stavili na pet področij - zgodbe o solinah, čebelah, termalnih vodah, pohodništvu ter projektu črnega ogljika. Obenem imajo slovenska podjetja možnost soustvarjati predstavitev v slovenskem paviljonu.
Slovenija kot izjemna turistična destinacija
Expo bo v Milanu potekal med 1. majem in 31. oktobrom, Slovenija pa se bo po besedah podpredsednika vlade in ministra za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Dejana Židana prihodnje leto predvsem večala prepoznavnost, kar obenem pomeni povečanje izvoza. "Na Expu imamo tri cilje - povečati prepoznavnost Slovenije in znamke Čutim Slovenijo (I Feel Slovenia), povečati prepoznavnost blagovnih skupin in izdelkov znotraj Italije in v evropskem prostoru, kar bo omogočilo večji izvoz, in pa pokazati Slovenijo kot izjemno turistično destinacijo," je Židan pojasnil na predstavitvi v Ljubljani. Italijanski gostje so najštevilčnejši gostje na področju turizma, Italija pa druga po zunanjetrgovinski menjavi ter tretja po investicijah v Slovenijo, je poudaril.
Ministrica za zdravje Milojka Kolar Celarc je spomnila, kako pomembno je uživanje zdrave prehrane, pa tudi gibanje, tako za zdravje ljudi kot varstvo okolja.
Prvi mednarodni dan kave
Poseben paviljon na Expu bo namenjen kavi. "Kava daje delo 100 milijonom ljudem po svetu, od tega 22 milijonom družinam v razvijajočih se državah," pravi prvi mož korporacije Illy Andrea Illy. Na svetovni razstavi pa bo potekal tudi prvi mednarodni dan kave. Prva dama mlekarne Planika Anka Lipušček Miklavič je izpostavila pomen povezanosti pridelave hrane s tradicijo in naravnim okoljem.
Slovenska živilska industrija ponuja okus, tradicijo, varnost in kakovost, je prepričana direktorica Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij pri Gospodarski zbornici Slovenije Tatjana Zagorc, ki dodaja, da slovenska živilska industrija v Italijo izvozi največ, skoraj četrtino prihodkov ustvari prav v tej državi.