Na canskem festivalu se predstavlja s filmom Pod njenim oknom. Foto: www.filmfestival-goeast.de
Na canskem festivalu se predstavlja s filmom Pod njenim oknom. Foto: www.filmfestival-goeast.de
Jan Cvitkovič
Program je lahko odskočna deska v mednarodne vode za igralce, Filmi z vsega sveta pa so tudi poslovna priložnost za mlade producente, saj jim sodelovanje nudi vpogled v mednarodno poslovanje. Foto: EPA

V sekciji Filmi z vsega sveta v okviru canskega filmskega festivala se letos predstavljajo Indija, Libanon, Poljska, Afrika, Kolumbija in - Slovenija. Dogodek svetovne kinematografije je letos na sporedu tretjič in je vse bolj priljubljena vsebina vsakoletnega 12-dnevnega shoda filmarjev, na katerem prikažejo velikansko in bogato raznolikost svetovne kinematografije.

V okviru slovenskega dne so v Cannesu prikazali celovečerce Predmestje Vinka Möderndorferja, Pod njenim oknom Metoda Pevca, Odgrobadogroba Jana Cvitkoviča in Slepo pego Hanne Slak ter nekaj slovenskih kratkih filmov.

Kriterij umetniška vrednost, ne država izvora
Zamisel za Filme z vsega sveta se je rodila, ko je predsednik filmskega festivala v Cannesu Gilles Jacob iskal način, kako "pripeljati več držav s svojimi filmi v Cannes". Le peščici filmov se uspe uvrstiti v uradno tekmovanje ali druge prestižne spremljevalne dogodke. Letos jih za zlato palmo tekmuje 22, Izbirajo jih strogo po umetniških zaslugah in ne po kulturni raznolikosti. Jacobov cilj je bil "imeti drugačno vizijo globalnega kina, s tem ko je izbiral filme, ki odsevajo, kaj se v teh državah dogaja, hkrati pa imajo umetniške kakovosti".

Dobra mešanica, ne "geto"
Serge Sobczynski, vodja programa globalne kinematografije, je povedal, da poskušajo v program vključiti filme iz vseh kontinentov, bogatih in revnih, velikih in majhnih držav. "Cilj je ustvarjanje dobre mešanice, ne getoiziranje," je dodal. Doslej so v Filmih z vsega sveta, letos so na sporedu tretjič, prikazali že filme iz 22 držav.