V Nemčiji zelo polarizirana razprava o Gazi tako vpliva na nekatere ustvarjalce, da se raje izognejo enemu najznamenitejših filmskih festivalov na svetu, je še dejala Tricia Tuttle, ki je bila predtem na čelu filmskega festivala BFI London. Dodala je, da ustvarjalce skrbi, da bo njihova kritika izraelskih dejanj obsojena kot antisemitizem.
"Skrbi me, ker to tako pogosto slišim od umetnikov zunaj te države, to je resnična stvar. Ne morem se pretvarjati, kot da se ne dogaja," je po pisanju Guardiana dejala vodja festivala. Dodala je, da se nekateri filmski ustvarjalci, ki jih ni želela poimenovati, sprašujejo, kako svobodno se lahko izrazijo na platnu in tudi zunaj njega o vojni v Gazi.
Na zadnji podelitvi nagrad sta eno osrednjih nagrad festivala za dokumentarni film No Other Land skupaj prevzela oba režiserja, izraelski novinar Juval Abraham in palestinski filmski ustvarjalec Basel Adra. Njune izjave na odru so sprožile burno razpravo o domnevnem antisemitizmu na festivalu, nemška ministrica za kulturo Claudia Roth pa je celo sama naknadno poudarila, da je ploskala samo izraelskemu ustvarjalcu.
"Ljudi skrbi: 'Ali to pomeni, da ne bom smel imeti govora? Ali to pomeni, da ne bom mogel izraziti empatije ali sočutja do žrtev v Gazi?' (...) Ljudje so res negotovi glede tega. Pogovarjala sem se z umetniki, ki se sprašujejo, ali želijo priti," je še dejala Tricia Tuttle.
Na letošnji podelitvi nagrad je poleg Abrahama in Adre več zmagovalcev in sodnikov svoj čas na odru izkoristilo za poziv k prekinitvi ognja v Gazi in obsodbo tamkajšnjih izraelskih vojaških operacij. Najostrejše pripombe, ki so se nanašale na apartheid, so nekatere nemške politike privedle do tega, da so festival obsodili, češ da zagotavlja platformo za sovražni govor.
Vodja Berlinala je povedala še, da si tako ona kot njena ekipa prizadevata prepričati režiserje in igralce, da "smo Berlinale, ki so ga vedno poznali in imeli radi – je pluralističen in zajema mnogo, mnogo različnih perspektiv". Prav tako je podprla film No Other Land, ki je v preteklem mesecu prišel v kinematografe po svetu, in njegove ustvarjalce. "Diskurz, ki namiguje, da so ta film ali njegovi ustvarjalci antisemitski, ustvarja nevarnost za vse, znotraj in zunaj Nemčije. Pomembno je, da stopimo skupaj in jih podpremo," je zapisala v svojem izrazu podpore.
Kot je še povedala, ji je sicer uspelo prepričati številne režiserje in zvezdnike, da se lahko svobodno izražajo v Berlinu, a jo najbolj skrbijo tisti, ki se odvrnejo od festivala, ne da bi se pred tem pogovorili z njo. "Prijatelji so se vrnili z Mednarodnega filmskega festivala Rdečega morja v Marakešu in mi poročali, da obstaja splošen občutek zaskrbljenosti," je še dejala.
Leta 1970 v ZDA rojena Tricia Tuttle se je v 90. letih preteklega stoletja preselila v Združeno kraljestvo, je povedala tudi, da se je postopoma učila pri prevzemanju vajeti ene najčastitljivejših nemških kulturnih ustanov. "Ko sem prvič prišla sem, zagotovo nisem razumela, kako je kultura spomina na holokavst tako pomembna za nemško psiho," je dejala in dodala, da gre za dejavnik, ki vpliva na nemški občutek odgovornosti za varnost Izraela. "Zame je pomembno, da premorem empatijo in poskušam to razumeti."
Dodala je, da v judovskih in izraelskih skupnostih obstaja "vrsta pogledov na ta vprašanja", med katerimi so številni kritični do izraelske vlade. Tricia Tuttle kot eno svojih številnih vlog na festivalu vidi v tem, da pomaga umetnikom krmariti skozi posebno občutljivost Nemčije in opominjanju "ljudi, da bomo slišali vse različne poglede" ter postavljanju okvira, ki to "sprejema in pozdravlja".
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje