Utrinek iz filma Električna polja (Electric Fields) v režiji Lise Gertsch, ki bo dvakrat prikazan na 9. Dnevih nemško govorečega filma. Foto: Slovenska kinoteka
Utrinek iz filma Električna polja (Electric Fields) v režiji Lise Gertsch, ki bo dvakrat prikazan na 9. Dnevih nemško govorečega filma. Foto: Slovenska kinoteka

V Slovenski kinoteki do petka potekajo 9. Dnevi nemško govorečega filma, v okviru katerih bodo premierno prikazali izbor sodobnih filmov nemško govorečega prostora – tri igrane in tri dokumentarne celovečerce, ki omogočajo vpogled v raznoliko filmsko produkcijo Avstrije, Nemčije in Švice. Festival bo odprl film Električna polja, ganljiv in večkrat nagrajeni prvenec švicarske režiserke Lise Gertsch, ki obravnava krhkost človeške eksistence in čarobnost, ki se skriva v majhnih stvareh vsakdanjika.

Dnevi nemško govorečega filma

Leta 2015 so na pobudo Goethejevega inštituta Ljubljana v Slovenski kinoteki prvič potekali Dnevi nemškega filma. Šesti izdaji, ki je bila zaradi pandemije prestavljena v leto 2021, sta se pridružila še Avstrijski kulturni forum Ljubljana in veleposlaništvo Švice v Ljubljani, dogodek pa odtlej nosi ime Dnevi nemško govorečega filma.

Na sporedu ciklov nemško govorečega filma bo tudi pretresljiva pripoved Ivo režiserke Eve Trobisch, ki pripoveduje o medicinski sestri Ivo, ki izvaja paliativno oskrbo na domu in se pri svojem delu srečuje z različnimi načini življenja in smrti. Njena najstniška hčerka je ne potrebuje več, zato se Ivo od jutra do večera vozi naokoli v svoji stari škodi, ki je postala njen dom. Spoprijatelji se s Solveigh, eno od pacientk, obenem pa spi z njenim možem Franzem. Krog zapletenih odnosov prekine poslabšanje stanja Solveigh, ko Franz prosi Ivo za pomoč pri umiranju, s tem pa obstoječe stanje postavi pod vprašaj. Režiserka Trobisch je s filmom Ivo prepoznana tudi pri portalu Variety, ki jo je uvrstil med deset vzpenjajočih se režiserjev in režiserk leta 2024.

Dokumentarni film Plesati Pino, ki ga je režiral Florian Heinzen-Ziob, spremlja spektakularna plesna projekta, ki prikazujeta mlade generacije plesalcev z vsega sveta, kako spet odkrivajo delo priznane nemške koreografije Pine Bausch, osrednjo osebnost sodobnega plesnega gledališča. Film spremlja baletno skupino dresdenske Semperoper, ki vadi plesno opero Ifigenija na Tavridi, plesalci iz več koncev Afrike pa v Ecole des Sables v Senegalu vadijo balet Pomladno obredje. Film kot raziskava poudarja transformativno moč koreografij Pine Bausch na plesalcih, ki prihajajo iz različnih okolij, in slogov, vključno z uličnim plesom, klasičnim baletom in tradicionalnim afriškim plesom.

Festival bo prikazal še en nagrajen film z naslovom Favoriten, pod katerega se podpisuje priznana avstrijska režiserka Ruth Beckermann. Zanj je Beckerman na letošnjem Berlinalu prejela filmsko nagrado za mir. Film popisuje dogajanje v večkulturni delavski četrti Favoriten na Dunaju, kjer je režiserka tri leta spremljala učiteljico in njen razred otrok različnih narodnosti. Skozi portret razreda se z nežno pozornostjo izrisuje kompleksen mikrokozmos sodobne zahodnoevropske družbe, ki se spopada z vprašanji migracij in identitet ter z velikimi težavami v šolstvu, so zapisali v Kinoteki.

Filmski dnevi se bodo v petek sklenili s filmoma, ki osvetljujeta zgodbe priseljencev v nemško govorečem prostoru. Film Pravi Švicarji – My Swiss Army v režiji mladega režiserja Luka Popadića govori o vojakih srbskega, šrilanškega in tunizijskega rodu v švicarski vojski, ki ohranjajo močno vez z domačimi kulturami. Režiser se skozi osebno izkušnjo s humorjem in iskrenostjo sprašuje, ali je lahko nekdo z drugačno barvo kože, drugačno veroizpovedjo ali napačnim imenom pravi švicarski državljan.

Na drugi strani bosanskemu piscu Faruku, glavnemu protagonistu avstrijskega komičnega filma Bosanski lonec v režiji Pava Marinkovića, grozi deportacija, če ne dokaže, da s svojim delom dragoceno prispeva k avstrijski kulturi. Nekdanji profesor in pisatelj v Sarajevu od vojne v Jugoslaviji živi v Gradcu, kjer pa ostaja tujec. Reši ga lahko uprizoritev gledališke igre, ki jo je napisal v mladih letih. Faruk se nerad vrne v gledališče, vaje pa kmalu postanejo kaotične in s humorjem odražajo napetost, s katero se spopada Faruk.

Slovenska kinoteka Dneve nemško govorečega filma pripravlja v sodelovanju z Avstrijskim kulturnim forumom v Ljubljani, Goethejevim inštitutom Ljubljana in švicarskim veleposlaništvom v Sloveniji.

Začetek Dnevov nemško govorečega filma