Ker se bojimo, da bi šel ta čudežni film z redko videno iskrenostjo v času zapovedanih prazničnih osladnosti in potrošniške mrzlice povsem mimo, naj kar na začetku omenim, da sta bila oba Moorova celovečerca nominirana za nagrado oskar, film Pesem morja pa je letos zmagal kot najboljši irski film in najboljši evropski animirani film.
Podobno kot Skrivnost iz Kellsa je tudi celovečerec Pesem morja globoko zakoreninjen v keltski kulturi in oba uporabljata podobno, za današnji prevladujoči vizualni tok staromodno tehniko animacije. Ta daje bolj vtis filigranskega ročnega dela kot izrabe digitalnih veščin in procesorskih zmogljivosti, čeprav pozornejši ogled pokaže, da avtorji spretno uporabljajo različne tehnike tudi znotraj posameznih slik.
Izročilo secesijskih slikarjev
V likovnosti se avtorji ustvarjalno navezujejo na izročilo secesijskih slikarjev v smislu kolorita, ornamentalike, organskih form, simbolike in poigravanja s perspektivo oziroma z njeno odsotnostjo. Glede na to, da v izrazu zasledimo tudi poteze sodobnih mojstrov japonske animacije, pa film Pesem morja presega lokalna, kulturno določena izhodišča, s svojo večplastnostjo pa nagovarja široko starostno skupino.
Tudi v sami zgodbi je nekaj arhaičnega in hkrati univerzalnega. V središču pripovedi sta otroka ovdovelega svetilničarja, ki odraščata na otoku sredi silnic narave. Mlajša sestrica začuti nadnaravne vzgibe ob iskanju lastnih korenin oziroma iskanju izginule matere, tako da ju babica v strahu za njuno varnost odpelje na celino. Z neustavljivo željo po vrnitvi k očetu se odpravita na življenjsko potovanje, ki je hkrati pot odraščanja, spoznavanja samega sebe, sprejemanja tragične izgube in ozaveščanja vsega človeško presežnega.
Pesem morja je vrhunski avdiovizualni poklon umetnosti pripovedovanja in raziskovanje samih temeljev animizma in animacije, ki ju avtorsko dognano pripelje do posrečenega spoja. Nevsiljivo jungovsko potapljanje v arhetipe, magijo in mite pa je prepojeno z opojno melanholijo, ki zapusti trajen vtis. Skratka, skriti biser, rojen v bolečini školjke.
Gorazd Trušnovec; iz oddaje Gremo v kino na 3. programu Radia Slovenija (ARS).
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje