Peter Greenaway se je poglobil v študij slike Nočna straža. Foto: EPA
Peter Greenaway se je poglobil v študij slike Nočna straža. Foto: EPA
Rembrandt: Nočna straža
Rembrandtov uspeh kariere so kazile nesreče v družinskem življenju. Foto: EPA
Aleksander Taratjanov: kiparski posnetek Nočne straže
Nočna straža je spodbudila še nekaj umetniških projektov, ki so zaznamovali 400. obletnico rojstva Rembrandta van Rijna. Foto: EPA

Greenawayev študij Rembrandtovega življenja in dela smo omenili zato, ker se bo Britanec pod film podpisal kot scenarist in režiser. Film Nočna straža, ki ga bodo od 21. avgusta do 23. septembra snemali v Wroclawu na Poljskem, bo pod drobnogled vzel obdobje, v katerem je Rembrandt naslikal svoje najbolj znamenito delo Nočna straža.



Z več kot enoletno zamudo
Slikarja, čigar 400-letnico rojstva so Nizozemci letos zaznamovali z množico prireditev, bo upodobil Martin Freeman. Ob britanskem igralcu, ki ga sicer ne moremo uvrstiti med prvokategornike svetovnega filma, bosta nastopili Minnie Driver in Sarah Polley. Projekt Petra Greenawaya se je sicer nekoliko zavlekel. Po prvotnih načrtih naj bi bil namreč film pripravljen že letos; svetovno premiero naj bi doživel na letošnji izdaji filmskega festivala v Cannesu. Ta pa je seveda že mimo.

Greenaway oživlja Nočno stražo
Zastoj pri nastajanju filma pa Greenawaya ni odvrnil od njegovega drugega z nizozemskim baročnim slikarjem povezanega projekta, ki naj bi sicer pospremil letošnjo premiero filma. Od 2. junija je tako v Rijksmuseumu v Amsterdamu na ogled instalacija, ki predstavlja Greenawayev pogled na Nočno stražo. Postavitev z naslovom Nightwatching by Peter Greenaway s pomočjo gibljivih slik, zvoka in svetlobe v dveh sobah muzeja oživlja sliko. Dogajanje na računalniških zaslonih v prvi sobi skuša priti do dna nekaterim vprašanjem, ki se sprožijo v glavi opazovalca slike. Eno izmed teh je: Kdo je izstrelil naboj?

V drugi sobi, v kateri domuje platno, pa je Greenaway namestil sedeže, na katerih se zvrstijo obiskovalci muzeja, ki tako sliko opazujejo, kot da bi bila gledališka igra. In dogajanja na sliki je zares toliko, da lahko radovednemu obiskovalcu opazovanje platna vzame toliko časa kot ogled krajšega gledališkega dela.