Dramo režiserja Asgharja Farhadija Nader in Simin se ločujeta je komisija letošnjega Berlinala izbrala za najboljši film. Foto: EPA
Dramo režiserja Asgharja Farhadija Nader in Simin se ločujeta je komisija letošnjega Berlinala izbrala za najboljši film. Foto: EPA
Farhadi v svojem filmu odpira vprašanja zakona v krizi, razredne delitve v Iranu, verske konservativnosti in tamkajšnjega sodnega sistema, obenem pa vzdržuje napetost kriminalnega trilerja.

Nader in Simin se ločujeta (Jodaeiye Nader az Simin) je posnel scenarist, režiser in producent Asghar Farhadi, ki je februarja v Berlinu za film prejel prestižnega zlatega medveda, torej dve leti zatem, ko je na festivalu prejel srebrnega medveda za režijo za film Darbareye Elly (O Elly).
Farhadija obtožili izkoriščanja ustvarjanja za politične dejavnosti
Film, v katerem v vlogah zakoncev igrata Lila Hatami in Šahab Hosein, je za kandidata za nominacijo za tujejezičnega oskarja izbral poseben iranski odbor za film. Zanimivo je, da je lani produkcijo filma ustavil iranski minister za kulturo, potem ko je Farhadi izrazil upanje, da bo iranskim filmskim ustvarjalcem, ki so v izgnanstvu zaradi svojih političnih stališč, omogočena vrnitev domov.

Minister je režiserja obtožil, da izkorišča kulturno ustvarjanje za svoje politične dejavnosti in spodjedanje režimskih vrednot. Nadaljevanje snemanja pa so Farhadiju dovolili, potem ko je zagotovil, da njegove izjave ne gre razumeti kot politično kritiko.
Tako je režiserju vendarle uspelo posneti zgodbo o Simin, ki želi zapustiti Iran z možem Naderjem in njuno hčerjo Termeh, pri čemer pa se zaplete, ko si Nader premisli, saj bi v Iranu pustil očeta, ki trpi za Alzheimerjevo boleznijo. Simin vloži prošnjo za ločitev, a brez uspeha, vrne se nazaj k svojim staršem, Termeh pa se odloči ostati z Naderjem.