Med 1. in 5. junijem 2022 bo v Izoli potekal 18. mednarodni filmski festival Kino Otok – Isola Cinema, vsako leto pa del festivalskega programa poteka tudi v prestolnici, na Otoku v Ljubljani. Na sporedu v Slovenski kinoteki in Kinodvoru bo več projekcij festivalskih filmov in kinotečna retrospektiva, Ljubljano bodo obiskali tudi filmski gostje. Foto: Škorja Jugovac
Med 1. in 5. junijem 2022 bo v Izoli potekal 18. mednarodni filmski festival Kino Otok – Isola Cinema, vsako leto pa del festivalskega programa poteka tudi v prestolnici, na Otoku v Ljubljani. Na sporedu v Slovenski kinoteki in Kinodvoru bo več projekcij festivalskih filmov in kinotečna retrospektiva, Ljubljano bodo obiskali tudi filmski gostje. Foto: Škorja Jugovac

Na sporedu festivala bo 41 celovečernih in 71 kratkih filmov, kar je obseg, ki je primerljiv s tistim pred leti, je na novinarski konferenci povedala direktorica festivala Tanja Hladnik. Po obdobju epidemije so program izbrali v živo, nekatere filme tudi prek spleta. Glavnino bodo prikazali v Izoli, kjer pričakujejo tudi nekaj gostov.

Pri izbiri filmov se je po besedah selektorice Varje Močnik pokazalo, kako zelo se intimno življenje prepleta s političnim, saj politika posega v življenja prebivalcev in omogoča, da so nekateri odrinjeni na rob družbe. Po njeni oceni so filmi ena najpomembnejših govoric, ki lahko ta preplet prikaže na zelo inovativne načine.

V Pasolinijevih Zborovanjih v ljubezni Italijani pred kamero odgovarjajo na vprašanja o ljubezni, nezvestobi, prostituciji in homoseksualnosti. Iz množice obrazov se izlušči spoznanje, da ljudstvo glede omenjenih problematik še vedno goji okostenela prepričanja, ki se pač ujemajo s stoletji katoliške represije. Foto: IMDb
V Pasolinijevih Zborovanjih v ljubezni Italijani pred kamero odgovarjajo na vprašanja o ljubezni, nezvestobi, prostituciji in homoseksualnosti. Iz množice obrazov se izlušči spoznanje, da ljudstvo glede omenjenih problematik še vedno goji okostenela prepričanja, ki se pač ujemajo s stoletji katoliške represije. Foto: IMDb

Nagrajeni film o izginjanju slovenskega jezika na avstrijskem Koroškem
Festival bo odprl film avstrijske režiserke in scenaristke slovenskih korenin Andrine Mračnikar Izginjanje/Verschwinden, v katerem je spregovorila o položaju slovenskega jezika na avstrijskem Koroškem. Na filmskem festivalu Diagonale v Gradcu je zanj prejela nagrado občinstva.

V letnih kinih Arrigoni in Manzioli bodo na ogled še filmi Luzzu Alexa Camillerija o vsakdanu ribičev na Malti in omejitvah, ki jim jih postavljajo evropski predpisi, Zbornica hrvaške režiserke Sonje Tarokić o šolskem sistemu, v katerem se določena dinamika prenaša iz generacije v generacijo, ter dokumentarni film italijanskega režiserja Piera Paola Pasolinija Zborovanja v ljubezni, v katerem Italijani delijo svoje poglede na ljubezen, zvestobo, prostitucijo, homoseksualnost in podobno.

V Art Kinu Odeon, kjer bo na sporedu večina celovečercev, bodo kot neke vrste nadaljevanje Pasolinijevemu popotovanju po Italiji prikazali film Futura treh režiserjev – Pietra Marcella, Francesca Munzija in Alice Rohrwacher, le da v njem spregovorijo mladi, ki razkrijejo svoja razmišljanja, strahove in sanje za prihodnost. Gledalci srednjih let pa bodo lahko obudili spomin na obdobje diskoglasbe, ki ga je v dokumentarcu Italo disco: bleščeči zvok osemdesetih dokumentiral Alessandro Melazzini.

V filmu Futura se trije ustvarjalci med pandemijo covida-19 s kamero podajo po Italiji od Benetk do Palerma ter mlade med 15. in 18. letom sprašujejo o pogledih na prihodnost. Zdi se, da sami sebe v italijanskem prostoru vidijo tudi glede na socialni status; eni prihodnost vidijo kvečjemu v tujini, drugi bi radi s svojim delom v prihodnje prispevali k boljši italijanski družbi. Film stopa v dialog s Pasolinijevimi Zborovanji v ljubezni. Foto: FDF
V filmu Futura se trije ustvarjalci med pandemijo covida-19 s kamero podajo po Italiji od Benetk do Palerma ter mlade med 15. in 18. letom sprašujejo o pogledih na prihodnost. Zdi se, da sami sebe v italijanskem prostoru vidijo tudi glede na socialni status; eni prihodnost vidijo kvečjemu v tujini, drugi bi radi s svojim delom v prihodnje prispevali k boljši italijanski družbi. Film stopa v dialog s Pasolinijevimi Zborovanji v ljubezni. Foto: FDF

Med gosti, ki se bodo udeležili tega sicer netekmovalnega festivala, je Varja Močnik poleg Andrine Mračnikar napovedala režiserje Maria Brento in Karine de Villers z mozaikom življenj več kot 70 ljudi v filmu Otoki, Marka Grbo Singha o spominih iz Beograda v filmu Rampart ter Jeanine Meerapfel s filmskim vpogledom v življenje v njene mame z naslovom Ženska.

Tudi letos filmi na plaži
S filmom Dekle se bo festival pridružil tudi retrospektivi madžarske režiserke Marte Meszaros, ki bo sledila v Slovenski kinoteki. Program bosta dopolnjevali sekcija Video na plaži, za katero je selektor Matevž Jerman pripravil pet sklopov kratkih filmov. Iz sekcije Podmornica, namenjeni vzgoji mladih gledalcev, pa je Ana Cerar izpostavila dokumentarec Na bregovih Pastaze, v katerem je portugalska režiserka Ines T. Alves, ki jo pričakujejo tudi v živo, spremljala otroke plemena Achuar v perujski Amazoniji.

18. festival bo potekal z nazivom Prireditev z manj odpadki, ki mu ga je podelilo društvo Ekologi brez meja. Kot je povedala predsednica Katja Sreš, bodo člani društva spremljali dogodke in preverjali, kako poteka ločevanje odpadkov. Cilj je ločeno zbrati 90 odstotkov odpadkov.