Film o enem izmed štirih ugrabljenih letal, s katerimi so teroristi 11. septembra napadli ZDA, je posnel Paul Greengrass, ki se bo po rdeči preprogi na premiero sprehodil naslednji teden. Kljub nekaterim kritikam, da želi s filmom služiti z umrlimi žrtvami v Pensilvaniji strmoglavljenega letala, je lahko miren. Večina sorodnikov umrlih, ki je film že videla, ga namreč podpira in pravi, da je njegov ogled sicer boleč, a da pripoveduje pomembno zgodbo.
Leto po dogodku bi bilo prezgodaj"Mislim, da je čas ravno primeren. Če bi bil film posnet leto ali dve po 11. septembru, bi bilo pretežko," je izjavila mati enega izmed umrlih na letalu, ki so ga ugrabili teroristi. Potniki, ki so izvedeli, kaj se je zgodilo z drugimi tremi ugrabljenimi letali, so želeli prevzeti nadzor nad ugrabitelji, pri tem pa je letalo strmoglavilo.
Del zaslužka za spomenik
Brat ene izmed žrtev pa tolažbo najde tudi v obljubi, ki so jo dali filmski ustvarjalci - da bodo namreč 10 odstotkov prihodka od prodaje vstopnic prvi konec tedna darovali skladu, ki gradi spomenik umrlim na letu United 93. Tako je Gordon Felt izjavil, da ne verjame, da bodo filmski ustvarjalci služili z njimi, medtem ko je sorodnik drugega umrlega dejal, da upa, da bodo zaslužili tudi s svojim delom. Prav je namreč, da dobro delo prinaša zaslužek, je prepričan.
Od natakanja goriva do strmoglavljenja
Producenti so se ure dolgo pogovarjali s sorodniki in prijatelji umrlih, ki so med letom telefonirali domov in sporočali, kaj se dogaja. Pogovori so igralcem pomagali pri obnovi dogajanja na letalu. Film namreč skuša dogodke predstaviti v resničnem času, od vkrcavanja potnikov do pogovorov letalskega osebja, natakanja goriva v letalo in usodnega preobrata.
Tragičen zadnji prizor
Film se začne precej počasi, s prizorom, v katerem se ugrabitelji zberejo v hotelski sobi in berejo iz korana, nato pa se dogajanje stopnjuje. Dogajanje prekinja glas pripovedovalca, ki pojasnjuje, kaj se dogaja v središčih za nadzor letenja in na drugih ugrabljenih letalih, od katerih sta se dva zaletela v WTC, tretji pa v Pentagon. Film se konča z bojem ugrabljenih in ugrabiteljev, ki pripelje do strmoglavljenja letala in smrti potnikov.
Velike naloge Hollywooda
Greengrass, tudi že režiser filmov Bournova premoč in Bloody Sunday, je dejal, da je želel ustvariti odgovorno, odraslo in utemeljeno pripoved o dogodkih, zaradi katerih so danes ZDA takšne, kot so. "Hollywood ima veliko nalog. Ena izmed njih je seveda zabava, toda njegova naloga je tudi, da snema filme o svetu, kakršen je, s katerimi nas izziva."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje