Prav na njegovo pobudo je namreč šest režiserjev posnelo filme, ki raziskujejo gospel in gledalce poučujejo, kako se je gospel iz nepomembnega razvil v univerzalni jezik. Festival je odprla projekcija filma Marca Levina Botri in sinovi, v katerem se ta s Chuckom D in Marshallom Chessom odpravi v Chicago, v film med drugim vključi tudi posnetke Ika Turnerja. Filme bodo vrteli do 17. 10., vsak dan ob 20.30, zadnje štiri dneve pa bodo dodatne projekcije filmov, za katere bo največ zanimanja.
Scorsesejevo potovanje v zgodovinoMartinu Scorseseju se je najbolj zanimiv zdel Corey Harris, ki korenine zvrsti, imenovane delta blues, išče vzdolž Misisipija in v Zahodni Afriki. V film mu je uspelo vključiti izvirne posnetke Willija Kinga, Taja Mahala, Otha Turnerja in Alija Farka Toureja ter arhivsko gradivo, ki spominja na veličino zgodnjih izvajalcev zvrsti. Domotožje bo na sporedu festivala 8. 10.
Eastwood kot glasbeni navdušenec
Klavirski blues bo iz Cankarjevega doma odmeval 9. 10., melodije pa je na film ujel Clint Eastwood. Ob posnetkih tovrstne glasbe je v film vključil tudi posnetke legend, kot so Pinetop Perkins, Jay McShann, Dave Brubeck in Marcia Ball. Dan zatem se bo razpravljalo o "britanski glasbeni invaziji zgodnjih šestdesetih let", pogovor pa bo v filmu Rdeče, belo in blues usmerjal režiser Mike Figgis.
Wenderova Duša človeka
Wim Wenders se je trudil posneti Dušo človeka, za to pa se mu je zdelo najbolj primerno skombinirati zgodovinske raziskave in osebno romanje v preteklost. Pri tem je brskal po življenjih Skipa Jamesa, Blinda Willieja Johnsona in J. B. Lenoirja, ki jih prikazuje s fikcijskim filmom v filmu, z redkimi arhivskimi posnetki in njihovimi pesmimi, kot so jih poustvarili sodobni glasbeniki.
Poklon Memphisu
Charles Burnett 12. 10. vabi na Gretje ob hudičevem ognju, doživetje pa bo popestrila zgodba o srečanju mladeniča s svojo družino v Misisipiju. "Režiser pripoveduje zgodbo, ki odraža njegovo občutenje nekoč odrinjene glasbene zvrsti," so zapisali v Cankarjevem domu, kjer so zadnji film na sporedu festivala označili kot "poklon mestu Memphis, v katerem se je izoblikovala nova oblika bluesa in slavi eno izmed zadnjih resnično avtohtonih ameriških umetniških zvrsti". Film na poti za Memphis je posnel Richard Pearce, vključuje pa tudi posnetke glasbenikov, kot so B. B. King, Bobby Rush, Rosco Gordon in Ike Turner.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje