"Lotevam se tem, ki jih ne poznam dobro in jih raziskujem skozi delo. Prej sem to počel s starostniki, zdaj pa me je zanimalo, kako se ženske znajdejo in funkcionirajo v moškem svetu," na take ugotovitve v smehu odgovarja Luzar, ki je v teh dneh z ekipo bolj ali manj zasedel Velenje. Film Dekleta ne jočejo bo predvidoma posnet v 28 snemalnih dneh, Luzar pa nad njim bedi kot režiser in scenarist. Produkcija ni doživela nobenih porodnih krčev, poroča njen "oče", češ da "ekipa odlično funkcionira", film, ki nastaja pod okriljem igranega
programa TV Slovenija, pa bo premiero doživel naslednjo jesen.
Dekleta ne jočejo je zgodba, tako uradni sinopsis, o spremenljivi sreči v življenju. V njej spremljamo usodo Tatjane (Tanja Ribič), žene lokalnega poslovneža Mileta, ki se ukvarja s sumljivimi posli. Ko Mile zaradi “nezgode pri delu” pristane v bolnišnici, je Tatjana prisiljena brezskrbno življenje zamenjati za surovo realnost in nadaljevati možev posel.
Suzi (Nina Rakovec), Miletova hči iz prvega zakona, ki si je ustvarila svoje življenje, se odloči, da se bo vrnila v rojstni kraj in preživela nekaj časa z očetom. Čeprav Tatjana in Suzi nista naravni zaveznici in je njuno razmerje konfliktno, se med reševanjem iz zagate povežeta, saj "časi ne dopuščajo, da bi dekleta jokala, ampak jih silijo v boj za preživetje". Poleg omenjenih v filmu nastopijo še Maša Derganc (Tatjanina najboljša prijateljica), Jure Henigman, Branko Šturbej, Peter Musevski, Valter Dragan, Ljerka Belak, Igor Žužek, Vladimir Vlaškalić in drugi.
Čeprav bi lahko v zgodovini filma našli celo plejado filmov o odnosih med ženskami (od kultne Thelme in Louise do skoraj vsakega filma Pedra Almodóvarja), pa Luzar pri pisanju zgodbe ni imel pred očmi nobenih konkretnih vzornikov. "Izhajal sem iz vprašanja, kako bi ženske reagirale v mačističnem svetu in kako bi na ženski način reševale težave, katerih bi se moški lotili z nasiljem."
Kako je torej razvozlal mrežo odnosov, ki zna biti veliko bolj zapletena od vsakega antagonizma med moškimi, nas je zanimalo. S preučevanjem žensk v lastnem življenju? "Slišiš raznorazne zgodbe," odgovarja v smehu. "Definitivno je to arhetipska situacija, v kateri dve ženski, ki sta z istim moškim povezani na popolnoma različen način, ne moreta funkcionirati."
Onkraj žanrskih okvirčkov
Luzar je že z na Festivalu slovenskega filma nagrajenim Srečen za umret dokazal, da se najbolj domače počuti na tanki liniji med umetniškim in komercialnim filmom. Tudi novi projekt tako ni žanrsko enoznačen: "Zaplet je kriminalne narave, a ves čas ostajamo na meji komedije, ki izhaja iz likov in zelo življenjskih situacij, v katerih se znajdejo. Ne bi mogel reči, da nastaja čista komedija ali pa čisti žanrski film." Obenem režiser izpolnjuje svoj napovedani obrat od zgolj intimnih zgodb k takim z bolj eksplicitno družbenokritično tematiko: "Na film gledam kot na metaforo našega tukaj in zdaj, časov, ki jih živimo. Recesija nam je obrnila življenja na glavo, kar doživljajo tudi osrednji liki."
Igralce za svoj film je Luzar nabral med prepoznavnejšimi obrazi slovenskega filma in gledališča. "Za večino vlog sem igralce povabil na pogovore in avdicije, ogledal pa sem si tudi njihova zadnja dela oziroma predstave. Vedno poskušam privabiti ljudi, s katerimi sem si želel delati že v preteklosti." Med njimi je tudi Tanja Ribič, ki je v zadnjem času tako s televizijskimi kot s filmskimi (Atomski z desne) nastopi dokazala, da ima žilico za komedijo; zanjo bo to ena največjih filmskih vlog v karieri. "Imel sem občutek, da bo Tanji ta vloga pisana na kožo in da je tudi igralka, ki si želi igralskih izzivov. Po dobrem tednu snemanja se je izkazalo, da je bila odločitev pravilna. Kar velja za celo osrednjo zasedbo."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje