Nov glavni vhod v studio z dvojnim lokom, ki poustvarja videz prvotnih Bronsonovih vrat, ki se nahajajo znotraj zidu, ki obdaja studio. Foto: MMC RTV SLO/Uroš Šetina
Nov glavni vhod v studio z dvojnim lokom, ki poustvarja videz prvotnih Bronsonovih vrat, ki se nahajajo znotraj zidu, ki obdaja studio. Foto: MMC RTV SLO/Uroš Šetina
Paramount Studios
Hiša na desni je bila med drugim uporabljena za zunanje prizore v epizodi Seinfelda, kjer George prepriča Elaine, da namesto njega reši IQ-test. Foto: MMC RTV SLO/Uroš Šetina
Paramount Studios
Vogal, na katerem so posneli enega od prizorov v Botru. Foto: MMC RTV SLO/Uroš Šetina
Paramount Studios
V tej hali so med drugim posneli Državljana Kana. Rdeča luč na desni se prižge med snemanjem in pomeni, da nihče, tudi vodja studia, nima vstopa pod nobenim pogojem. Foto: MMC RTV SLO/Uroš Šetina

Od omenjenih le Warner, Sony (multinacionalka je kupila znameniti MGM) in Paramount ponujajo tradicionalno voden ogled, brez atrakcij. Ker je imel zadnji najsprejemljivejšo ceno (35$/osebo) sva si tik pred zdajci rezervirala mesto ob desetih dopoldne, le nekaj ur pred odhodom najinega letala proti Evropi.
Paramount Studios
Pri Paramountu se radi pohvalijo, da so edini majorski studio, ki stoji znotraj hollywoodskega mestnega območja in tik ob znamenitem hollywoodskem pokopališču. Začetki studia segajo v leto 1912, ko je madžarski priseljenec Adolph Zukor, lastnik majhne kinodvorane v New Yorku, pridobil ameriške distribucijske pravice 4-kolutnega filma Les Amours de la reine Élisabeth (1912). Po uspešni premieri te prve celovečerne drame prikazane v ZDA je Zukor nemudoma ustanovil produkcijsko hišo Famous Players Film Company, ki je v New Yorku posnela The Prisoner of Zenda (1913) in The Count of Monte Cristo (1913). Leto pozneje je Zukor vložil v distribucijsko podjetje z imenom Paramount Pictures Corporation.
1916 je nastal Famous Players-Lasky Corporation z združitvijo hollywoodske produkcijske hiše The Jesse L. Lasky Company in distribucijske veje Paramount Pictures. To je bilo prvo podjetje, ki je uspešno distributiralo filme po ZDA. Zukor in Lasky sta nato leta 1926 v Hollywoodu zgradila obsežen nov studio, kjer stoji še danes. Med prvimi zvezdami studia sta bila režiserja Cecil B. DeMille in William S. Hart ter igralci Mary Pickford, Rudolf Valentino in Clara Bow. Bowin nemi film Krila (Wings, 1928) je dobitnik prvega oskarja za najboljši film.
Leta 1966 je Paramount kupilo podjetje Gulf and Western Industries, to pa naslednje leto še sosednji televizijski studio Desilu (nekoč lokacija znamenitega RKO Pictures) in s pomočjo uspešnih Desilujevih serij, kot sta Zvezdne steze in Misija: Nemogoče, zagnal Paramount Television. Paramount se je nato 1994 združil z Viacom Inc., ki se je 2006 razdelil na CBS Corporation in Viacom. Družba Paramount Pictures je del Viacoma, ki vključuje tudi MTV Networks. Danes je studio najbolj znan po filmih, kot so Deset zapovedi, Zajtrk pri Tiffanyju, Boter, Indiana Jones, Policaj iz Beverly Hillsa, Top Gun, Zvezdne steze, Forrest Gump, Pogumno srce in Titanik.
Kulise in znamenitosti
Ogled studia traja 2 uri in je na voljo vsak delavnik ob 10.00 in 14.00. Skupine so omejene na 10, nas pa je bilo le pet. Ogled je bil zanimiv in na splošno dokaj informativen, čeprav nekdo, ki mu filmska zgodovina ni tuja, ne bo izvedel veliko novega. Z izjemo samega studia, ki je po besedah vodnika tako rekoč samozadosten, saj jim naj ne bi ničesar manjkajo, če bi v krizni situaciji morali ostati zaprti znotraj ograjenega območja studia. Po začetnem sprehodu smo se po ulicah med studijskimi halami peljali v odprtem električnem avtomobilu (podobnem tistemu za golf) za osem oseb. Ustavili smo se pred vhodom v zgodovinsko kinodvorano Gower Theater, kjer si filmske ekipe ogledujejo še nedokončane posnetke. Ko smo šli mimo hale 25, znanem po serijah Cheers in Frasier, je vodič poskrbel, da smo lahko za 10 minut pokukali na vaje snemanja najstniške serije True Jackson, VP. Gost epizode je bil komik Andy Richter (najbolj znan kot pomočnik voditelja v Late Night with Conan O'Brien), ki se je med pripravami vidno zabaval. Notranjost studia je zasnovan tako, da so na eni strani dvignjene klopi za gledalce, na drugi pa pet do potankosti opremljenih odrov, ki služijo za različne prostore, kot so dnevna soba, kopalnica, kuhinja, pisarna in restavracija. Posebno zanimiv je bil postanek sredi zunanjih kulis v obliki nekaj ulic, kakršne so pogorele v studiu Universal. Videli smo denimo pročelja hiš, ki so bila uporabljena za kulise v Botru in serijah Seinfeld in Angel. Stopili smo tudi v eno izmed stavb in se prepričali, da gre za prazne provizorične hiše z zidarskim odrom na notranji strani, tako da lahko po potrebi za tik za okna postavijo luči ali igralce. Pročelja so tipična za določen tip stavbe (denimo New York) in obenem dovolj generična, da jih lahko z barvo in okraski priredijo posameznemu filmu ali seriji.
Tik pred koncem so mi pošle baterije fotoaparata, zato nimam slik bazena z ogromno steno poslikano z neverjetno realističnim rahlo oblačnim nebom (bazen sicer uporabljajo za parkirišče) in ikonografskih Bronsonovih vrat (legenda pravi, da si je igralec Charles Bronson nadel umetniško ime po teh vratih), kjer se je ogled tudi končal. Vrata so postavljena tako, da se skozi njih v daljavi na hribu vidi znameniti znak HOLLYWOOD.
Uroš Šetina