Slovenski filmski center (SFC) je v sklopu omenjene akcije danes dodal še nekaj slovenskih filmov, med njimi kratki animirani film Celica režiserja in scenarista Dušana Kastelica iz leta 2017.

V obrazložitvi nagrade Prešernovega sklada za animirani film Celica so zapisali, da film na samosvoj in neposreden način spregovori o ujetosti posameznika v tesne okvire družbe. Producent filma je Bugbrain inštitut za animacijo. Foto: SFC
V obrazložitvi nagrade Prešernovega sklada za animirani film Celica so zapisali, da film na samosvoj in neposreden način spregovori o ujetosti posameznika v tesne okvire družbe. Producent filma je Bugbrain inštitut za animacijo. Foto: SFC

Film po avtorjevih besedah govori o škatli mrkih bitij, ki dneve preživljajo v zdolgočasenem dremežu. Nekega dne pa med njimi vzklije deček, ki je povsem drugačen: vesel, živahen in radoveden. Bolj ko raste, bolj gre s svojimi vragolijami sosedom na živce. Dokler jim nekega dne dobesedno ne zraste čez glavo. Kot so zapisali na SFC-ju, je film gostoval na več kot sto festivalih, prejel 26 mednarodnih nagrad, Kastelic pa je lani zanj prejel nagrado Prešernovega sklada za animirani film.

Prizor iz dokumentarca Živeti kamen. Foto: Arsmedia
Prizor iz dokumentarca Živeti kamen. Foto: Arsmedia

Od rojstva do smrti je zgodba celovečernega dokumentarnega filma Živeti kamen iz leta 2014, v katero se vpletajo nuja po preživetju, tradicija, kultura, šport, prosti čas in zabava. Režiser Jurij Gruden je o filmu med drugim povedal: "Na Krasu imamo kamen tako rekoč v genih. Zato nisem želel preprosto obravnavati zgodbe nabrežinskega kamna, ampak spregovoriti o njem na nov način. Na primer s poudarjanjem zelo izrazite ženske komponente, tako v kamnolomih kot v obrtniških delavnicah."

V filmu Heterodoks Franjo Štiblar razmišlja o slovenskem gospodarstvu in družbi. Foto: Dejan Ulaga
V filmu Heterodoks Franjo Štiblar razmišlja o slovenskem gospodarstvu in družbi. Foto: Dejan Ulaga

Na ogled je še en celovečerni dokumentarni film Heterodoks scenarista in režiserja Aljaža Bastiča, v katerem producent filma in profesor Franjo Štiblar razmišlja o slovenskem gospodarstvu in družbi. Z obravnavo desetih področij poda analizo sedanje situacije in pogled v prihodnost ter predlaga, kako ravnati v dobro Slovenije, so zapisali na SFC-ju o tem filmu iz leta 2019.

Dokumentarec DokumenTrate ali Lepi trenutki v težkih časih je nastal pred dvema letoma. Foto: Gašper Markun
Dokumentarec DokumenTrate ali Lepi trenutki v težkih časih je nastal pred dvema letoma. Foto: Gašper Markun

V nabor kratkih filmov so dodali dokumentarni film DokumenTrate ali Lepi trenutki v težkih časih (2018) režiserjev Gašperja Markuna in Renata Švare o taboru Umetnost dezinstitucionalizacije, prvič prirejenem v nekdanji instituciji za ljudi z duševnimi stiskami. Sledi kratki igrani film In je takoj večer (2015) režiserja Kristijana Krajnčana, v katerem se na navaden dan v navadnem kraju fant in dekle odločita, da bosta naredila samomor.

Saša Rajaković v filmu Med tabo, mano in bogom. Foto: SFC
Saša Rajaković v filmu Med tabo, mano in bogom. Foto: SFC

Med kratkimi filmi sta še igrana srhljivka Med tabo, mano in bogom (2012) scenarista in režiserja Tomaža Gorkiča ter igrani film Spremembe (2016) režiserja Jana Fabrisa, ki je študijski projekt, v katerem mladi meščanski par, ki si želi urediti svoje življenje, naleti na moralno dilemo, ki je ni sposoben razrešiti brez tragičnih posledic.

Animirani seriji Pim in Pan (2010) režiserke Polone Sepe pa so dodali štiri nove epizode, v katerih mladi nadobudneži lahko poslednjič spremljajo zgodbe velikega mesta, kjer je med stolpnice iz železobetona stisnjena deželica, posejana s pisanim cvetjem, visokimi drevesi in zelenimi travniki.

Filme v času razglašene epidemije in v duhu gibanja #ostanidoma podarjajo na ogled slovenske filmske ustvarjalke in ustvarjalci v sodelovanju s SFC-jem, Bazo slovenskih filmov in Filmoteko, zavodom za širjenje filmske kulture. Na spletnem naslovu bsf.si so dostopni sedem dni, spored pa dopolnjujejo vsak ponedeljek in četrtek.