Dokumentarnega filma o pingvinih javnost ni spregledala. Foto: EPA
Dokumentarnega filma o pingvinih javnost ni spregledala. Foto: EPA
George Clooney
Leto je zaznamoval tudi Clooneyjev film Good Night, And Good Luck. Foto: EPA
New Orleans
Pohvalili so tudi tv-poročila o orkanu Katrina. Foto: EPA

AFI je, tako kot cela vrsta podobnih inštitucij, potegnil črto pod iztekajočim se letom in objavil seznam dogodkov, ki so v filmskem svetu najbolj odmevali (Moments of Significance). Trinajstčlanska žirija je dogodke izbirala po odzivih, ki so jih v javnosti sprožili, pa naj so bili ti pozitivni ali negativni.

Francoski skriti adut
Pomembna novost filmske produkcije so bili predvsem (večinoma še nastajajoči) filmi, ki pomenijo umetniški komentar newyorške tragedije 9/11 in sprememb, ki so po njej nastopile v ameriški družbi. Poleg visokoproračunskih in težko pričakovanih filmov, kakršna sta bila Clooneyjev Good Night, And Good Luck ter Spielbergova Vojna svetov, so se pri AFI-ju spomnili tudi francoskega nepričakovanega skritega aduta, Popotovanje cesarskega pingvina, pri katerem so pohvalili predvsem "univerzalno sporočilo - težnjo živali (in ljudi) k temu, da pripadajo večji, tesno povezani skupnosti".

Omembe vreden je tudi vse slabši obisk kinematografov, pojav, ki si ga filmska industrija že dalj časa na vse kriplje prizadeva zajeziti, je pa neposredno povezan z vse bolj razširjeno uporabo DVD-jev in videoigric. Snemalni hiši DreamWorks in Metro-Goldwyn-Mayer sta v vse bolj očitni polarizaciji moči podlegli večjim korporacijam, kupili so ju pri Paramountu oz. Sony Pictures.

Poročila, ki odpirajo oči
Pozornost množic se je od televizije nenazadnje obrnila tudi k novim tehnologijam, kakršna sta video iPod in mobilni telefoni, prek katerih se da predvajati videoposnetke. V isto kategorijo bi lahko uvrstili medijsko pokrivanje “najglobalnejšega” med koncerti, verige Live 8, ki jo je svet lahko spremljal prek interneta. In nenazadnje, žirija je izpostavila tudi televizijska poročila o jesenskem divjanju orkana Katrina, ki je gledalcem predočilo razkorak med pomirjujočimi izjavami lokalnih oblasti in razdejanjem, ki so ga lahko videli z lastnimi očmi.