Novi pogoji bodo veljali od 97. podelitve oskarjev marca 2025 naprej.

Letos je šel najprestižnejši med kipci filmu Vse povsod naenkrat. Foto: Reuters
Letos je šel najprestižnejši med kipci filmu Vse povsod naenkrat. Foto: Reuters

Poleg začetnega kvalifikacijskega predvajanja, ki je opredeljeno kot enotedenski prikaz v kinodvoranah enega od šestih kvalifikacijskih mest v ZDA, morajo kandidati izpolnjevati tudi dodatne zahteve. Najpozneje 45 dni po začetnem predvajanju leta 2024 bodo morali biti filmi še sedem dni predvajani na desetih od 50 najpomembnejših ameriških trgov. Prikazovanje zunaj ZDA se lahko šteje za dva od teh trgov.

Za filme s podaljšanim predvajanjem po 10. januarju 2025 bodo morali distributerji Akademiji v preverjanje predložiti načrte predvajanja, vključno z načrtovanim podaljšanim predvajanjem v kinematografih, ti načrti pa bodo morali biti dokončani najpozneje do 24. januarja 2025. Na druge kategorije se nove zahteve ne nanašajo.

Poznavalci opozarjajo, da bi sprememba lahko otežila možnost sodelovanja neodvisnim in mednarodnim filmom z manjšim proračunom. Foto: EPA
Poznavalci opozarjajo, da bi sprememba lahko otežila možnost sodelovanja neodvisnim in mednarodnim filmom z manjšim proračunom. Foto: EPA

"Upamo, da bo ta razširjena kinematografska prodaja povečala prepoznavnost filmov po vsem svetu in spodbudila občinstvo k doživljanju naše umetnosti v kinematografih. Na podlagi številnih pogovorov s partnerji v industriji menimo, da bodo spremembe enako koristile tako ustvarjalcem kot ljubiteljem filma," sta dejala izvršni direktor Akademije Bill Kramer in predsednica Janet Yang. Odločitev je potrdilo 54 članov upravnega odbora.

Mala malica za pretočne platforme
Gre za zadnjega v nizu lotevanja spreminjajočih se navad odjemalcev filmskih vsebin. S spremembami Akademija načenja predvsem vprašanje vse večjega vpliva pretočnih platform, ko so se Netflix, Amazon in Apple izkazali za močno konkurenco na podelitvi nagrad. Vendar medtem ko se bodo megalomanske platforme zlahka prilagodile novim pravilom, bi ta lahko tekmo otežila predvsem neodvisnim in mednarodnim filmom z manjšim proračunom, po navedbah Los Angeles Timesa opozarjajo poznavalci področja.

"Sočustvujem z mladimi filmarji, ki jim ne bo lahko doseči desetih trgov," je dejala publicistka in producentka Melody Korenbrot, katere podjetje bedi nad kampanjami številnih neodvisnih distributerjev. "Za navigacijo med novimi pravili bodo potrebovali pomoč ali pa veliko kreditnih kartic." Boj za prostor bo težak, meni.