Častnega oskarja, ki se imenuje nagrada Gordona E. Sawyerja, mu bodo podelili 7. februarja, medtem ko bo svečana podelitev 22. februarja. Akademija namreč poleg rednih nominacij v vseh dobro poznanih kategorijah ter oskarja za kariero že pred slavnostno podelitvijo razdeli še nagrade za tehnične dosežke v štirih posebnih kategorijah.
Catmull je sicer predsednik animiranih studiev Walta Disneyja in Pixarja (Disney je leta 2006 kupil Pixar), sodeloval pa je tudi pri vseh drugih Pixarjevih projektih, in sicer oba dela Toy Story, Bug's Life, Monsters, Inc., The Incredibles, Cars in WALL-E.
Mladi Catmull je svoje želje po animiranju črpal iz Disneyjevih filmov, kot so Peter Pan in Ostržek, študiral pa je fiziko in računalništvo na Univerzi Utah. Svoje prvo delo je našel kot računalniški programer na Boeingu, v sedemdesetih letih pa se je odločil postati del revolucije v računalniški animaciji z mnogimi inovacijami. Njegov prvi prispevek k filmski industriji sega v leto 1973, ko so animirano verzijo njegove leve roke uporabili v filmu Futureworld (1976), nadaljevanju uspešnega Westworlda (1973) Michaela Crichtona. To je postal tudi prvi film, ki je uporabil tridimenzionalno računalniško grafiko.
Od Lucasfilma do Pixarja
Razvijal je tako dvodimenzionalno kot tridimenzionalno grafiko, pri čemer je bil velikokrat pred tehnološkim razvojem svojega časa. Po mnogih službah pa ga je 1979. zaposlil George Lucas kot podpredsednika oddelka za računalniško grafiko na Lucasfilmu.
Naslednji premik se je zgodil sedem let pozneje, ko je ustanovitelj Appla Steve Jobs kupil Lucasfilmov digitalni oddelek in ustanovil Pixar, Catmull pa je bil kmalu zatem ključni razvijalec sistema za renderiranje RenderMan, ki so ga uporabljali v mnogih poznejših filmih nove družbe. Za omenjeni sistem je tudi že prejel dva oskarja, in sicer 1993 in 2001, v letu, ko je tudi postal predsednik Pixarja.
To bo že četrti oskar 63-letnika, saj je poleg omenjenih dobil še enega leta 1996, in sicer za pionirske iznajdbe pri kompoziciji digitalnih podob, tehnologije, ki jo je začel razvijati še pri Lucasfilmu, ki mu je uspelo združiti mnogovrstne slike.
B. K.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje