Podelitev nagrad Ameriške akademije filmskih umetnosti in znanosti v nedeljo zvečer je prek televizijskih sprejemnikov spremljalo 39,3 milijona Američanov. Agencija Nielsen, ki meri gledanost ameriških programov, je torej naštela štiri odstotke več gledalcev kot lani - a kaj, ko je to še vedno približno 600 tisoč ljudi manj, kot je pred dvema tednoma gledalo podelitev grammyjev.
Bolje kot lani
Lani je podelitev oskarjev, ki sta jo (kot poskus približevanja mlajšim občinstvom) vodila Anne Hathaway in James Franco, na malih zaslonih spremljalo 37,6 milijona gledalcev. No, mladi očitno nočejo za vsako ceno na odru videti nekoga svoje starosti, saj statistika kaže, da se število mlajšega občinstva (torej med 18. in 49. letom, skupina, ki je "sveti gral" večine oglaševalcev) letos ni zmanjšalo.
"Geriatrična usmerjenost" tarča metaironije
O statistiki se je ugibalo že na odru. Nekje na sredini tri ure in pol dolgega prenosa, potem ko sta Kermit in gospodična Piggy napovedala točko akrobatov Cirque du Soleila, se je Crystal pošalil: "Imamo lutke, akrobate - manjka nam samo še poni, pa bomo bar micva. V starostni skupini od 78. do 84. leta bomo razturali."
Letošnja podelitev oskarjev je v nizu prireditev po gledanosti v zadnjih petih letih na drugem mestu - vseeno pa je edina "Crystalova" podelitev doslej, ki jo je videlo manj kot 40 milijonov ljudi.
Ni vsa odgovornost voditeljeva
Največ televizijskih gledalcev je pritegnila podelitev oskarjev leta 2010, ki jo je pred malimi zasloni spremljalo kar 41,3 milijona gledalcev - privabilo jih je predvsem to, da se je za oskarja za najboljši film potegoval visokoproračunski, vizualno osupljivi zf-spektakel Avatar Jamesa Camerona. No, kot vemo, se je tehtnica takrat nagnila v drugo smer: Akademija je nagradila prvo žensko režiserko v zgodovini - Kathryn Bigelow in njeno Bombno misijo.
Nedeljske številke gledanosti so približno primerljive z letom 1997, ko so se pod Crystalovo taktirko primerjali ena uspešnica (Jerry Maguire) in trije "art" filmi (Shine, Skrivnosti in laži ter Angleški pacient, ki je na koncu tudi zmagal).
Najbolj "porazni" oskarji v novejši zgodovini so se zgodili leta 2008, ko je le 32 milijonov ljudi zanimalo, kako se bo odrezala kriminalka Ni prostora za starce, ki je ljudi pred tem razdelila na goreče zagovornike in ostre kritike. Tistega leta je prireditev vodil Jon Stewart.
Zmagovalec letošnje podelitve je bil francoski črno-beli nemi film The Artist (Umetnik) Michela Hazanaviciusa, ki je pobral skupaj pet oskarjev, poleg oskarja za najboljši film še oskarja za režijo, za najboljšo moško vlogo (Jean Dujardin), kostumografijo (Mark Bridges) in izvirno glasbo (Ludovic Bource). Film je včeraj v ameriških kinematografih dosegel mejo 32 milijonov zasluženih dolarjev, kar pomeni, da je takoj za Bombno misijo na lestvici najmanj donosnih oskarjevskih zmagovalcev (vojna drama Kathryn Bigelow je zaslužila le 17 milijonov).
Akademija se požvižga na gledanost (filmov)
Če seštejemo skupni dobiček filmov, ki so si letos med seboj razdelili pet od šestih "glavnih" oskarjev - Umetnik, Železna lady in Beginners, ter mu dodamo zaslužek Huga (pet oskarjev v tehničnih kategorijah), se številka ustavi pri 132,8 milijona ameriških dolarjev.
Za primerjavo: drama Služkinje, ki je v nedeljo pobrala le oskarja za igralko v stranski vlogi, je doslej v ZDA zaslužila 169,7 milijona dolarjev. Akademija bo morala tako tudi letos najbrž še požreti nekaj kritik na račun tega, da "niso v stiku" z okusom ljudi.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje