Foto:
Foto:

Evropska avdiovizualna industrija se na hitro razvijajočih se trgih spoprijema z novimi izzivi. Zato moramo sprožiti tudi razpravo o načinih, kako bi te izzive spremenili v priložnosti, pri čemer bi morali zlasti bolje izkoristiti razsežnosti notranjega trga in se ozreti tudi čez evropske meje.

Komisarka za medije Viviane Reding
V Evropski uniji se za podporo nacionalni filmski industriji v programu Media vsako leto porabi okoli 1,6 milijarde evrov, s katerimi podprejo 300 filmov ter 100 festivalov s skupaj 15.000 projekcijami in z 2,5 milijona gledalci. Prav tako tudi podpira 90 odstotkov evropske distribucije filmov zunaj domače države. Foto: ec.europa.eu

Komisarka za konkurenco Neelie Kroes je dejala: "Evropska kinematografija je eden temeljnih kamnov evropskega kulturnega izražanja. Njen pomen priznavajo konkurenčna pravila EU-ja in zlasti nadzor nad državno pomočjo. Vesela sem, da lahko na podlagi podaljšanja veljavnosti meril iz sporočila o kinematografiji še naprej odobravam podporo držav članic evropskemu filmu. Naša pravila so dokaz, da lahko konkurenca in kultura obstajata v sožitju in se medsebojno krepita."

"Veliki uspeh italijanskega filma Gomorra, ki je prejel nagrado za najboljši evropski film leta 2008, kaže moč evropskega filma, ki lahko prestopa meje in je uspešen tudi preko državnih meja", je dejala komisarka EU za medije Viviane Reding.

Komisarka meni, da je za izražanje evropskih ustvarjalcev pomembno stabilno okolje v filmski industriji, zaradi česar so tudi veljavni pristop komisije glede nacionalne pomoči za kinematografijo potrdili še za naslednja tri leta. "Evropska avdiovizualna industrija se na hitro razvijajočih se trgih spoprijema z novimi izzivi. Zato moramo sprožiti tudi razpravo o načinih, kako bi te izzive spremenili v priložnosti, pri čemer bi morali zlasti bolje izkoristiti razsežnosti notranjega trga in se ozreti tudi čez evropske meje," je še dodala komisarka.

Korak v tej smeri je nedavni predlog Komisije za program MEDIA Mundus, ki je program sodelovanja med evropskimi filmskimi strokovnjaki in strokovnjaki iz držav v gospodarskem vzponu. Današnja odločitev pomeni, da bo komisija najpozneje do 31. decembra 2012 še naprej uporabljala merila iz leta 2001. Merila komisija uporablja pri odobritvah evropskih nacionalnih, regionalnih ter lokalnih shem podpore filmski industriji v okviru pravil EU-ja o državnih pomočeh.

V načrtu tudi privabljanje vhodnih naložb velikih ameriških podjetij
Najnovejše težnje, ki so opredeljene v današnjem sporočilu, vključujejo podporo tudi drugim vidikom, in ne samo filmski in televizijski produkciji, več regionalnih shem podpore filmski industriji ter konkurenco med nekaterimi državami članicami pri uporabi državnih pomoči za privabljanje vhodnih naložb velikih, zlasti ameriških, podjetij za filmsko produkcijo.

V Evropski uniji se za podporo nacionalni filmski industriji preko programa Media vsako leto porabi okoli 1,6 milijarde evrov, s katerimi podprejo 300 filmov ter 100 festivalov s skupaj 15.000 projekcijami in 2,5 milijona gledalci. Prav tako tudi podpira 90 odstotkov evropske distribucije filmov zunaj domače države.

Evropska avdiovizualna industrija se na hitro razvijajočih se trgih spoprijema z novimi izzivi. Zato moramo sprožiti tudi razpravo o načinih, kako bi te izzive spremenili v priložnosti, pri čemer bi morali zlasti bolje izkoristiti razsežnosti notranjega trga in se ozreti tudi čez evropske meje.

Komisarka za medije Viviane Reding