Studio Apple je prejšnjo nedeljo zakoličil zmago, ki je po mnenju mnogih ključna na poti do oskarjevske slave: film CODA je osvojil glavno nagrado letošnje podelitve nagrad PGA, priznanj producentskega ceha v Hollywoodu. Film, ki je na festivalsko pot stopil kot nepričakovana senzacija lanskega festivala Sundance, je ganljiva drama o edini slišeči članici rodbine ribičev s severovzhoda ZDA; režirala ga je Sian Heder.
S podelitve nagrad PGA je treba omeniti še zmago dokumentarca Summer of Soul v režiji Questlova in prevlado muzikala Encanto v kategoriji animiranih celovečercev. V televizijskih kategorijah so bili nagrajeni producenti serij Nasledstvo, Ted Lasso in Mare iz Easttowna.
Seveda se je treba zavedati, da je psihološka srhljivka Moč psa v režiji Jane Campion pred dobrim tednom dni osvojila tako nagrado bafta kot tudi nagrado po izboru kritikov. V bitki za oskarja za najboljši film je v teoriji sicer deset naslovov, v praksi pa najbrž samo še dva filma, torej CODA in Moč psa. Čeprav sta med seboj zelo različna, pa sta oba nastala v produkciji pretočnih platform (tak film ni še nikoli osvojil oskarja za najboljši film) in oba sta režirali ženski.
Zakaj je nagrada PGA tako pomembna?
Nagrada PGA je precej zanesljiv napovednik dobitnika oskarja – pa ne zato, ker bi bilo v Akademiji toliko producentov (njihova veja šteje samo sedem odstotkov celega članstva organizacije), ampak zato, ker je to edina pomembnejša nagrada, ki se podeljuje po enakem ključu kot oskarje, s pomočjo "preferenčne glasovnice". Za nameček je dobitnik nagrade PGA vedno razglašen ravno sredi zadnjega glasovalnega kroga za oskarje, kar pomeni, da vest najbrž vpliva na kak oddan glas v Akademiji.
Vseeno pa se film CODA, ki ima sicer na svoji strani neverjetno simpatičnost cele ekipe, ki ga strastno promovira, na nedeljsko podelitev podaja s samo tremi nominacijami v ključnih kategorijah: za najboljši film, prirejeni scenarij in igralca v stranski vlogi. Že od leta 1932 ni "glavnega" oskarja osvojil kak film z manj kot štirimi nominacijami v pomembnih kategorijah. (Res pa je, da v obdobju od vpeljave preferenčnih glasovnic pogosto zmagajo filmi brez "ključnih" nominacij: Misija Argo in Zelena knjiga sta zmagala brez nominacije za režijo, Birdman brez nominacije za montažo ter Oblika vode, Zelena knjiga in Dežela nomadov brez nagrade SAG za igralsko zasedbo.
Zgovorna statistika
Pravzaprav CODI lahko celo koristi, da ni nominirana za režijo: ker mnogi verjamejo, da bo Jane Campion prav gotovo nagrajena za režijo, bodo morda člani Akademije hoteli v kategoriji najboljšega filma nagraditi še drugi film v ženski režiji.
V obdobju preferenčnih glasovnic je še vsak film, ki je dobil nagradi SAG in PGA (tako kot CODA), pozneje dobil tudi oskarja za najboljši film; to so bili Misija Argo, Birdman in Kraljevi govor.
Moči psa še ni treba odpisati
Neovestern Moč psa je vseeno v marsičem podoben lanskemu zmagovalcu oskarjev, Deželi nomadov: oba sta kritiško hvaljeni drami v ženski režiji, ki tematizirata življenje na ameriškem Zahodu, ki se zanašata na umirjen tempo in veliko vprašanj puščata odprtih za interpretacijo. CODA, kot izpostavljajo njeni kritiki, je v primerjavi s tem "očarljiv televizijski film", ki po mnenju najstriktnejših cineastov sploh ne bi smel biti v resni konkurenci.
Akademija ima tudi vse večji delež neameriških članov in Moč psa je v tujini veliko bolj gledan in znan naslov kot CODA. Netflix ima nedvomno tudi več izkušenj z velikimi kampanjami in snubljenjem članov Akademije na drugi strani Atlantika – konec koncev je Moč psa letos dobila nagrado bafta (CODA pa ni bila niti nominirana).
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje