Mehiški režiser Alejandro González Iñárritu, ki se je letos z Babilonom potegoval za oskarja za najboljši film, je dan po slovesnosti povedal nekaj krepkih o svojem rojaku in dolgoletnem sodelavcu Guillermu Arriagi. Ta naj bi si po Iñárritovem mnenju namreč skušal "prilastiti" vse zasluge za scenarij za Babilon. Mehiška revija Chilango bo v svoji marčevski številki baje objavila tudi pismo režiserja scenaristu; Iñárritu v njem piše, da "je škoda, da Arriaga zaradi neutemeljene obsesije, da bi obveljal za avtorja scenarija ne razume, da je filmska umetnost vedno sad skupnih naporov."
Spor je nenazadnje presenetljiv tudi zato, ker sta se "čudežna mehiška dečka", ki sta prijatelja že vrsto let, skupaj podpisala že pod uspešnici Pasja ljubezen (2000) in 21 gramov (2003).
Ekipa je na režiserjevi strani
"Nisi bil – in nikoli nisi hotel, da bi te tako videli – član skupine; tvoje izjave pomenijo žalosten razplet čudovitega, skupnega napora," nadaljuje Iñárritu. Pod pismo se je podpisala večina sodelujočih pri filmu, tudi igralca Gael García Bernal in Adriana Barraza ter argentinski skladatelj Gustavo Santaolalla, edini, ki je v zvezi s filmom Babilon leto dobil oskarja (za glasbeno podlago).
Vso srečo in zbogom
Besedilo se sklene z obžalovanjem, da scenarist v intervjujih v preteklem letu ni izpostavil svojih sodelavcev, ampak "se je samo naprezal za medijsko pozornostjo." Na koncu mu Iñárritu lakonično zaželi srečo "pri prihodnjih podvigih" in s tem napravi konec vsem morebitnim ugibanjem o njunem sodelovanju v prihodnosti.
Španija je bila iz filma "izrezana"
Prepad med Mehičanoma, ki je kar naenkrat videti nepremostljiv, pa je baje rasel že nekaj časa. V filmu Babilon je tako na primer kar nekaj prizorov, ki se odmikajo od prvotnega scenarija. Film je nekakšen preplet treh zgodb, ki se odvijajo na ameriško-mehiški meji, v Maroku in na Japonskem. V Tokiu tako spremljamo usodo osamljene gluhoneme najstnice, a v scenariju naj bi šlo za slepo špansko dekle.
Tudi Arriaga bo pošiljal pisma
Arriaga je v intervjuju za Chilango tudi povedal, da je režiser postopoma vse bolj prevzemal vajeti vsega dogajanja, dokler mu ni popolnoma prepovedal vstopa na prizorišče snemanja. Pravi tudi, da zaenkrat še ne ve ničesar o kakem pismu in da ni skušal razvrednotiti dela skupine, le "ponovno vrniti težo vlogi scenarista". Motilo ga je, da je Iñárritu o Pasji ljubezni, 21 gramov in Babilonu govoril kot "svoji trilogiji". Preseneča ga, da so se režiserju pridružili tudi drugifilmski sodelavci in zato bo vsakemu od podpisnikov poslal osebno pismo in skušal razčistiti vsakršen nesporazum.
Tudi Arriaga je že potrdil, da se njegovo sodelovanje z Iñárritom s tem končuje. Babilon je bil letos nominiran za sedem oskarjev, a je nato v nedeljo dobil le enega; v pomembnejših kategorijah, kakršni sta tista za najboljši film in režiserja, je izgubil boj proti Martinu Scorseseju in njegovi Dvojni igri.
A. J.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje