“Marnie je film, ki ob prvem izidu ni bil najbolje sprejet. Ljudje ga takrat niso razumeli,” je povedala igralka po projekciji osrednjega dogodka festivala, galaprojekciji njenega drugega filma s Hitchcockom. V njem je odigrala bistveno bolj kompleksno vlogo kot v Ptičih, saj se je morala vživeti v kožo psihološko motene ženske, ki ji postaven moški (Sean Connery) s pomočjo freudovskih tehnik pomaga razvozlati travmo iz otroštva. “Šele mnoga leta po nastanku tega filma se je javnost začela zavedati, da če otrok doživi nekaj travmatičnega in tega nemudoma ne razrešijo z njim, ima to močan vpliv na njegovo poznejše življenje.”
Največji izziv pri tej zahtevni vlogi pa se ni skrival v zahtevni upodobitvi, temveč pri njenem soigralcu. “Moj lik, Marnie, je ženska, ki je tako frigidna, da sploh ne opazi moških in noče imeti nikakršnega opravka z njimi. Ko sem izvedela, da bo moj soigralec Sean Connery, sem Hitchcocka vprašala: ‘Kako za vraga naj privzamem tak pogled ob boku Seana Conneryja?!’ Hitchcock je samo zavihal nos in mi rekel: ‘To boš storila, ker ti jaz tako rečem!’”
Hedrenova je imela ob Conneryju in Hitchcocku izvrstne pogoje za igralski razvoj, a sodelovanje z britanskim režiserjem še zdaleč ni bilo idilično. Sloviti režiser jo je verbalno in spolno nadlegoval, te dogodke pa je leta 2012 uprizoril tudi sporni HBO-jev film Dekle (The Girl), v katerem se je v igralkino kožo vživela Sienna Miller.
"Uničil mi je kariero, ne pa tudi življenja"
“Hitchcock je postal obseden z mano. Od mene je zahteval stvari, pri katerih sem mu dala jasno vedeti, da tako ne bo šlo naprej. Moj odnos z njim se je zato po filmu Marnie končal na zelo grd način. Zahtevala sem, da razdre mojo pogodbo, vendar tega ni hotel storiti. Še naprej mi je plačeval 600 dolarjev na teden, a mi je ob tem preprečeval, da bi snemala filme z drugimi režiserji. Ne samo, da je bil grozen človek, bil je tudi skop. Filma Marnie zaradi tega spora sploh ni promoviral. Za filme pa je nujno, da se o njih govori, sicer jih ljudje ne hodijo gledat. Zato je ta film svoje oboževalce dobil šele mnoga leta pozneje.”
Medtem ko Hedrenova do Hitchcocka v osebnem smislu še vedno čuti prezir, pa je imela o njem kot režiserju vedno zgolj dobre besede: “Kot režiser je bil absolutno briljanten. Vsi njegovi filmi temeljijo na isti liniji, ali so grozljivi ali pa skrivnostni. Ljudje to obožujejo, radi so prestrašeni, in on je znal to izkoristiti.”
Hedrenovi je danes najbolj žal, da zaradi Hitchcockove prepovedi ni smela sodelovati s Françoisom Truffautom, ki jo je imel v mislih za glavno vlogo v filmu Fahrenheit 451 (1966). “Hitchcock mi je rekel, da mi bo uničil kariero, in mi jo je res. Ne pa tudi življenja. Tega sem obdržala.”
"Lovec je umazana beseda"
Igralka je namreč za tem svoje moči usmerila v zaščito divjih živali, predvsem levov, tigrov in drugih velikih mačk, za katere skrbi v svojem rezervatu Shambala v Kaliforniji. “Mnoge danes živijo na robu izumrtja in v našem zatočišču skrbimo, da imajo prostor ter da jih umaknemo pred morilci. To niso lovci, to so morilci, psihopati. To so ljudje, ki nimajo gena za slabo vest niti gena za kesanje. Edina razlika med tem, če ubiješ človeka ali žival, je ta, da če ubijaš žival, te ne okličejo za morilca, temveč za lovca. In to je umazana beseda. Zaradi takšnih ljudi danes izgubljamo divje živali. Zato moramo spregovoriti o tem in storiti vse, kar je v naši moči, da to ustavimo.”
Tippi Hedren je mati igralke Melanie Griffith in babica Dakote Johnson. Prav ta teden je na Viennalu razkrila, da bo v kratkem začela pisati avtobiografijo, za katero je ravnokar sklenila pogodbo.
Matic Majcen
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje