Norman Lear je podobo ameriške televizije krojil v sedemdesetih in zgodnjih osemdesetih letih prejšnjega stoletja; znan je bil po serijah, ki so žanr humoristične nanizanke povezale s problematikami in težavami "resničnega sveta". Serija The Jeffersons je denimo popisovala ovire na karierni poti članov temnopolte družine; druga temnopolta družina, tista v seriji Good Times, se je spopadala z revščino in diskriminacijo. Protagonistka serije Maude je bila feministka brez dlake na jeziku, naslovna junakinja v seriji Mary Hartman, Mary Hartman pa se je spopadala s številnimi težavami tistega časa (in z lastno nevrotičnostjo).
"Če si se v šestdesetih ozrl po televizijski pokrajini, je bila največja težava, ki je lahko doletela družino, to, da 'je mama opraskala avto in mora zdaj preprečiti, da bi oče to izvedel'. Ali pa: šef prihaja na večerjo, njej pa se je prismodila pečenka. Implicitno sporočilo vseh teh serij je bilo, da sploh nimamo resničnih težav," je Lear razmišljal v intervjuju za The New York Times leta 2012.
Archie Bunker, zoprni ameriški Slehernik
Največji dosežek v njegovi karieri je bila nanizanka All in the Family oz. njen glavni lik Archie Bunker, ki se je razrasel v ikono ameriške televizije. Archie, ki ga je upodabljal Carroll O’Connor, je bil jezen, predsodkov poln možak, ki je kar naprej rentačil nad etničnimi manjšinami (in svojimi družinskimi člani) – a je bil zaradi svojega zmedenega načina govorjenja in entuziazma gledalcem tudi pri srcu. Archie je imel zelo močna mnenja o "subverzivcih", zajedavcih socialne podpore in "materah Terezah", enako rad pa je zmerjal svojo "avšasto" ženo, "cmerasto" hčerko in "butastega Poljaka", s katerim je bila ta poročena. Vse te izjave so bile za televizijo tistega časa škandalozne in več kritikov je serijo raztrgalo – a pri občinstvu se je izkazala za uspešnico.
"Nikoli nisem spoznal človeka s predsodki, na katerem ne bi bilo tudi česa prisrčnega," je na to temo nekoč dejal Lear, ki je lik delno oblikoval po svojem očetu.
Serija All in the Family je bila na sporedu od leta 1971 pa vse do 1979 in večino tega časa preživela na vrhu lestvic gledanosti. Njen glavni dosežek je bil, da je vzpostavila format TV-komedije, ki je v humor vpletla politične in družbene problematike ter druga resna vprašanja. Isto idejo sta nadgrajevali tudi seriji, zgrajeni okrog posameznih likov iz All in the Family, Maude in The Jeffersons.
Med Learove uspešnejše projekte lahko štejemo še serije Sanford and Son (1972–1977), One Day at a Time (1975–84) o materi samohranilki z dvema najstniškima hčerkama in Good Times o materi, ki je svojo družino vzgajala v revni soseski.
Bil je tudi izvršni producent filmskih klasik, kot sta The Princess Bride in Fried Green Tomatoes, za scenarij filma Divorce American Style pa je bil nominiran za oskarja.
Lear je bil dejaven še dolgo po devetdesetem rojstnem dnevu, med drugim s podkastom All of the Above with Norman Lear. Vse življenje je bil dejaven podpornik različnih liberalnih kampanj in pobud; ustanovil je tudi zagovorniško skupino People for the American Way.
Ob smrti so se mu poklonili številni zvezdniki, tudi Rob Reiner ("Ljubil sem ga z vsem srcem, bil mi je kot drugi oče") in George Clooney. "Težko se je sprijazniti s tem, da je Norman Lear pri 101 letu odšel prezgodaj. Svet zdravega razuma je izgubil svojega najglasnejšega zagovornika in naša družina je izgubila dobrega prijatelja," je Clooney zapisal v izjavi za javnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje