nemški igralki Senta Berger in jasmin Tabatabei delata družbo maskoti nemških filmskih nagrad. Foto: epa
nemški igralki Senta Berger in jasmin Tabatabei delata družbo maskoti nemških filmskih nagrad. Foto: epa
Ustvarjalci filma Propad se ne morejo veseliti razglasitve nominacij za nemške filmske nagrade.
Glavni igralec filma Propad Bruno Ganz se poteguje za naziv najboljšega glavnega igralca. Foto: epa

Film režiserja Danija Levyja se bo tako potegoval za naslov najboljšega nemškega filma, žirija pa je kopico nominacij namenila tudi igralcem. Hannerolle Elsner upa na nagrado za najboljšo glavno igralko, Henry Hübchen utegne postati najboljši glavni igralec, Udo Samel pa je prejel nominacijo za najboljšo moško stransko vlogo.

Neuspeh Propada
Nekoliko presenetljivo je iz boja za najboljši nemški film izpadel razvpiti film Der Untergang (Propad), ki prikazuje zadnje dni Hitlerjevega življenja. Upanje na uspeh je ostalo igralcu Brunu Ganzu, ki mu je žirija za odlično upodobitev Hitlerja namenila nominacijo za najboljšega igralca, in igralki Juliane Köhler, ki je prejela nominacijo za najboljšo stransko igralko.

Zanimiv bo boj v kategoriji za najboljšega nemškega režiserja, kjer se bodo spopadli Dani Levy (Alles auf Zucker), Volker Schlöndorf (Der neunte Tag) in Hans Weingartner (Die fetten Jahre sind vorbei).

Dokumentarci v znamenju glasbe
Za nemške filmske nagrade pa se ne potegujejo le igrani filmi. Žiranti bodo izbrali tudi najboljši dokumentarec. Za naslov se potegujeta filma Rhythm Is It! - film o spektakularni predstavi v berlinski filharmoniji, v kateri je na glasbo Stravinskega zaplesalo kar 250 otrok in mladostnikov - in Touch the Sound - film o glasbenici Evelyn Glennie in svetu tolkal.

Strokovno utemeljene odločitve
Nagrade, znane tudi pod imenom lola, bodo podelili 8. julija. Dobitnike nagrad bodo letos prvič izbrali člani Nemške filmske akademije, denarne nagrade pa bo prispevala nemška vlada. Nemška filmska akademija je bila ustanovljena leta 2003, združuje pa več kot 600 zaposlenih v različnih filmskih poklicih (tehniki, scenaristi, režiserji, igralci, ...), zato naj bi bile odločitve o nagrajencih strokovno utemeljene in naj se vanje ne bi vmešavali interesi akterjev v nemški filmski industriji.