Za otvoritveni film so organizatorji izbrali kratki film Lovca oblakov, ki ga je avgusta žirija sydneyjskega festivala označila kot 'slovenskega visokoproračunskega Mad Maxa'. Foto: Filmski sklad RS
Za otvoritveni film so organizatorji izbrali kratki film Lovca oblakov, ki ga je avgusta žirija sydneyjskega festivala označila kot 'slovenskega visokoproračunskega Mad Maxa'. Foto: Filmski sklad RS
Skrivnost njihovih oči (El secreto de sus ojos)
Argentinski film Skrivnost njihovih oči pripoveduje o upokojenem raziskovalcu za državno tožilstvo, Benjamínu Espositu, ki se odloči napisati roman na podlagi 25 let starega primera posilstva in umora, katerega storilec, mu je takrat zaradi skorumpiranega sistema spolzel skozi prste.
Vilko Filač
Prva izdaja festivala je posvečena spominu na direktorja fotografije in snemalca Vilka Filača. Foto: MMC RTV SLO

S projekcijo kratkega filma Lovec oblakov režiserja Mihe Knifica, ki ji bo sledila projekcija argentinsko-španske koprodukcije Skrivnost njihovih oči, ki je režiserju Juanu Joseju Campanelleju prinesel oskarja za najboljši tujejezični film, se bo ob 19.30 v Planetu Tuš danes začel prvi Festival evropskega in mediteranskega filma.
Kakovost in žanrska pestrost
Po besedah programske vodje festivala Jelke Stergel je osrednja pozornost namenjena evropski kinematografiji, v katero kot srednjeevropska država sodi tudi Slovenija. Direktor festivala Matjaž Javšnik napoveduje pestro paleto dobrih, a žanrsko zelo raznolikih filmov, ki jih s festivalom želijo približati tako starejši populaciji kot mladim. Filmi, ki jo bodo predvajali v Planetu Tuš, so provokativni in bi jim lahko bili v razmislek.

Na Vilka Filača se bodo spomnili še s filmi, pri katerih je sodeloval - Sinjebradec režiserke Catherine Breillat, Kitajska skrinjica režiserja Wayna Wanga ter Goli režiserja Alioja Ozgenturka.

Program filmov najdete tukaj.

Za nagrade se poteguje 11 filmov, ki jih bosta ocenjevali mednarodna festivalska žirija v sestavi Pavel Jech, profesor na FAMU, Brendan Walsh, scenarist in profesor scenaristike v ZDA, Alenka Kraigher, igralka, in Anamaria Percavassi, direktorica festivala Alpe-Adria Cinema v Trstu ter žirija kritikov Fedeora. Ob sklepu festivala 17. oktobra bodo podelili nagrado za najboljšega direktorja fotografije, nagrado občinstva in nagrado iz Kodakovega sklada za mladega obetavnega slovenskega filmarja.
Dokumentarni film zastopata Zgodovina kuhanja, slovaško-češko-avstrijsko-finska koprodukcija režiserja Petra Kerekesa in Naslednja finančna kriza: Preveč! v režiji Martina Borgsa, ki pripoveduje o sedanji krizi kot o začetku neke druge krize.
O delu Vilka Filača in Naslednji finančni krizi: Preveč
Osrednjo festivalsko ponudbo bo spremljal tudi spremljevalni program, ki med drugim obsega scenaristično delavnico pod vodstvom Brendana Warda. V sklopu delavnice bo v petek potekal pogovor o ustvarjalnosti Vilka Filača. Projekciji dokumentarca Naslednja finančna kriza: Preveč v nedeljo pa bo sledila okrogla miza, ki jo bo moderiral Janez Šušteršič.