Na festivalu so se za podelitev dveh zlatih leopardov odločili z namenom, da bi podprli projekta, ki sta se znašla v krizi zaradi pandemije novega koronavirusa. Tako mednarodni produkciji Chocobar kot švicarskemu filmu Zahori so namenili tudi denarno nagrado 65.000 evrov, ki bo ustvarjalcem pomagala pri zaokrožitvi produkcije, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
Vprašanje kolonizacije Argentine
Politični dokumentarec Lucrecie Martel (1966) je obveljal za najboljšo mednarodno produkcijo. V njem umor aktivista Javierja Chocobarja leta 2009 predstavlja izhodišče za podroben vpogled v kolonizacijo Argentine in v njeno primarno kulturo. Režiserka je ob prejemu nagrade povedala, da jih je pandemija ujela v trenutku, ko so tekle priprave na začetek snemanja.
"Način, kako poskušamo reševati človeštvo, je absurden. Družba svojih članov ne more medsebojno izolirati. To pomeni, da moram v dokumentarcu na novo premisliti veliko zadev," je še povedala Lucrecia Martel.
Tudi dogajanje švicarskega filma postavljeno v Argentino
Film Zahori v režiji Mari Alessandrini (1979) je prejel zlatega leoparda za najboljšo švicarsko produkcijo. Tudi ta film, ki je trenutno v postprodukciji, je postavljen v Argentino, v njem pa se v puščavi Patagonije rodi nenavadno prijateljstvo med 13-letnico iz regije Ticino in starejšim Indijancem.
V preteklosti so bili med prejemniki prestižnega leoparda režiserji, kot so Roberto Rossellini, John Ford, Stanley Kubrick, Miloš Forman, Mike Leigh in Jim Jarmusch.
Sobivanje projekcij na platnih in domačih ekranih
Organizatorji so ob nedeljskem sklepu festivala sporočili, da so z letošnjo hibridno izdajo uspeli predstaviti model festivala, ki bo lahko zgled za prihodnost. Odločili so se namreč, da bodo kljub pandemiji priredili tudi klasične projekcije ter jih dopolnili s spletnimi projekcijami in drugimi dogodki.
Festivalske filme v dvoranah si je tokrat ogledalo skoraj 6000 ljubiteljev filma, medtem ko so na festivalski spletni platformi zabeležili 80.000 ogledov projekcij filmov in drugih festivalskih vsebin.
Umetniška direktorica festivala Lili Hinstin, ki je zasnovala letošnji koncept, je povedala, da so na tokratni izdaji veliko razmišljali o prihodnosti filma. "Pokazala je, da projekcije v kinih in na platformah videa na zahtevo niso nujno na nasprotnih bregovih, temveč lahko sobivajo," je zapisala na spletni strani festivala.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje