Zgodba predanega goslarja 400 let iskanja, ki jo je posnela režiserka in scenaristka Haidy Kancler in je nastala v produkciji Studia Virc za Televizijo Slovenija, se je uvrstila med deset filmov glavnega tekmovalnega programa letošnjega opatijskega festivala. Solo positivo film festival, ki bo letos potekal šestič, bo v priljubljeno letovišče vabil med 1. in 6. avgustom.
Preberite tudi:
Pogovor z režiserko Haidy Kancler
Osrednji tekmovalni program sestavljajo filmi z različnih koncev sveta. Iz Španije prihaja film o Pacu de Lucii, ki ga je posnel Francisco Sanchez Varela, srbska produkcija je zastopana z glasbenim dokumentarcem režiserja Ognjena Glavonića Živan priredi pank festival, ki smo ga lahko videli na letošnjem festivalu Kino Otok v Izoli.
Britanska režiserka Jeanie Finlay v filmu Orion: The Man Who Would Be King sledi glasbeniku za Elvisovo masko. V življenje kralja diskoglasbe sedemdesetih let Nila Rodgersa se je poglobil Francoz Dejardin Marjory, iz Francije pa prihaja tudi dokumentarec Chante ton Bac d'abord režiserja Davida Andreja. Na ogled bosta tudi ameriški dokumentarec Austin to Boston (r.: Marcus Haney) in britanski dokumentarec The Possibilities Are Endless o piscu pesmi Edwynu Collinsu, ki prestane možgansko kap (r.: Edward Lovelace, James Hall). Hrvaški režiser Zvonimir Rumboldt pa predstavlja film o prvih diskotekah v državi z naslovom Pola stoljeća Disca.
Podobnost, ki je zasukala goslarjevo življenje
Slovenski dokumentarec 400 let iskanja sledi zgodbi, v kateri znani ljubljanski goslar odkrije stoletja iskano cremonsko skrivnost izdelovanja violin. 63 let je posvetil ustvarjanju, raziskovanju frekvenčnih razponov, valovanj in barv zvoka, da bi ustvaril violino s starim cremonsko-italijanskim zvokom. Ko se je vdal v usodo in se sprijaznil, da otroške želje ne bo izpolnil, je med zapuščanjem ateljeja odkril pomembno podrobnost, ki je za vedno spremenila njegovo življenje.
Pomembnemu odkritju je korak za korakom sledila tudi Haidy Kancler s svojo ekipo in nastal je film, ki popelje v popolnoma svojevrsten svet izdelovalcev godal. Ker glasbila dobijo svojo pravo vrednost komaj v rokah glasbenikov, je dokumentarec tudi svojevrsten glasbeni užitek, za katerega so poskrbeli Žiga Brank, Domen Lorenz, Beneški baročni orkester, učenci glasbene šole Tartini, orkester Camerata Medica in drugi.
Haidyjina sodelavca pri scenariju sta bila Boštjan Virc in Žiga Virc, zadnji tudi direktor fotografije. Montažerka je bila Urška Djukič
, asistent kamere in snemalec tona Jernej Rozenberger, tonsko snemanje in postprodukcija zaključne skladbe sta delo Grega Švabiča in Žike Antonijevića, vodja produkcije je Anamarija Hrast, obdelava slike je delo Andreja Srebrnjaka, obdelava tona Jerneja Rozenbergerja, presnemavanje super 8-milimetrskih filmskih posnetkov Toneta Stojka.
Slovenska produkcija je na festivalu navzoča tudi v kategoriji kratkih filmov, s Kdo si pa ti? se predstavlja režiserka Katarina Nikolovska.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje