Foto: AP
Foto: AP

Enodnevna kinopromocija po vsej državi je zajela več kot 30 tisoč velikih platen v več kot 3000 kinematografih, vključno z glavnima verigama AMC in Regal Cinemas, poroča ameriška tiskovna agencija AP.

Cinema Foundation, neprofitna veja Nacionalnega združenja lastnikov kinodvoran, je dogodek najavila 28. avgusta in obvestila javnost, da sodelujejo tudi vsi večji filmski studii.

Sorodna novica Druga največja veriga kinematografov potrdila, da jim grozi stečaj

Nacionalni dan kinematografov naj bi preplavil kinodvorane z obiskovalci kina in jih spodbudil, da se vrnejo jeseni. Povprečna cena filmske vstopnice v Ameriki se že približno pet let giblje okoli devetih dolarjev – na večjem metropolitanskem območju pa lahko plačajo tudi dvojno toliko, piše portal Vox.

Kinematografi so si poleti močno opomogli
3. september je bil določen, ker je sobota tik pred ameriškim praznikom dela, ki ima že dolgo sloves slabega konca tedna za prihodke v blagajni. Po več kot dveh letih pandemije so si kinematografi sicer poleti močno opomogli, tako da se je poslovanje vrnilo na skoraj raven pred pandemijo. Filmi, kot so Top Gun: Maverick, Minioni: Grujev vzpon, Doktor Strange v multivesolju norosti in Jurassic World Dominion, so do 21. avgusta ameriške blagajne napolnili s 3,3 milijarde dolarjev.

Tri milijarde še vedno predstavljajo 20 odstotkov manj prihodkov, kot jih bilo poleti 2019. Toda za to obstaja dober razlog: bilo je tudi približno 30 odstotkov manj široko predvajanih filmov za ogled. Široka izdaja pomeni filmsko uspešnico velikega studia, to je film, ki ga bodo predvajali v vsakem multipleksu v Ameriki.

Po več kot dveh letih pandemije so si kinematografi sicer poleti močno opomogli. Foto: AP
Po več kot dveh letih pandemije so si kinematografi sicer poleti močno opomogli. Foto: AP

Organizatorji dneva, ko vstopnica za kino stane veliko manj kot običajno, so dogodek opisali kot preizkus, ki bi lahko postal vsakoletna stalnica. Že nekatere druge posamezne zvezne države so poskusile s podobnim dnevom poceni vstopnic za kino, a je pobuda prva tovrstna v tako velikem obsegu v ZDA.

"Po letošnji poletni rekordni vrnitvi v kinematografe smo želeli narediti nekaj, da bi proslavili obiskovanje kinematografov," je 28. avgusta povedala Jackie Brenneman, predsednica Cinema Foundationa. "To počnemo tako, da se zahvalimo gledalcem kina, ki so poskrbeli za to poletje, in z dodatno spodbudo za tiste, ki se še niso vrnili."