Med
Med "zaščitnimi znaki" Scottovega sloga so bili denimo redna uporaba gostega dima in barvnih filtrov, pa tudi zelo kinetična montaža in dejstvo, da je rad delal z Denzelom Washingtonom. Foto: Reuters
Tony Scott
Zbledela rdeča bejzbolska čepica, od katere se je le redko ločil, se je pogosto pojavila tudi v njegovih filmih. Foto: EPA
Tom Cruise je decembra lani za MTV povedal, da se s Scottom in producentom Jerryjem Bruckheimerjem dogovarjajo o podrobnostih nadaljevanja filma, ki ga je izstrelil med zvezde. "Tonyju sem rekel, da bi z njim rad posnel še en film ... Tony, jaz in Jerry nikoli nismo mislili, da se bomo kdaj lotili tega projekta. Potem pa so ljudje do nas začeli prihajati z idejami in pomislil sem, 'Vau, kaj vse bi lahko naredili zdaj'". Foto: Paramount

68-letnega režiserja, ki je bil, mimogrede, mlajši brat najbrž še slavnejšega Ridleyja Scotta, so okrog pol enih popoldne priče videle parkirati na mostu Vincenta Thomasa, stopiti iz avta in "brez oklevanja" skočiti v 56-metrsko brezno pod njim. Reševalci so njegovo truplo iz vode potegnili okrog treh popoldne.

Policijski načelnik Joe Bale, ki vodi preiskavo, je v izjavi za medije povedal, da za zdaj ni nobenega znamenja, da ne bi šlo za samomor (v avtomobilu naj bi pustil tudi sporočilo, v svoji pisarni pa poslovilno pismo). Obdukcije pokojnika še niso opravili, po poročanju ABC-ja pa je režiser imel rakavo tvorbo na možganih, ki je ni bilo več mogoče operirati.

V North Shieldsu v Veliki Britaniji rojeni Scott, ki je za kamero rad stal v svoji prepoznavni zbledeli rdeči bejzbolski čepici, je v svoji karieri režiral več kot dva ducata filmov in kot producent sodeloval pri nastanku približno petdesetih. Verjetno ga največ ljudi pozna po enem izmed ključnih filmov osemdesetih let, megauspešnici Top Gun, ki je med zvezde izstrelila mladega Toma Cruisa. Prav tako je klasika svojega žanra Škrlatna plima (Crimson Tide, 1995), na podmornico postavljeni triler, v katerem sta blestela Denzel Washington in Gene Hackman.

S svojimi "vodilnimi možmi" je Scott sodelovanja rad ponavljal: Tomu Cruisu je tako glavno vlogo odstopil tudi v dirkaški drami Dnevi grmenja (Days of Thunder, 1990), Washingtonu pa v filmih Telesni čuvaj (Man on Fire, 2004), Deja Vu (2006), Ugrabitev metroja Pelham 123 (The Taking of Pelham 1 2 3, 2009) in v svojem zadnjem dokončanem filmu, prav tako z drvečimi vlaki povezanem Neustavljivem (Unstoppable, 2010).

Med njegovimi filmi gotovo velja omeniti še drugi del Policaja z Beverly Hillsa (1987), Pravo romanco (True Romance, 1993), za katero je scenarij napisal Quentin Tarantino, in seveda njegov prvi celovečerec, takrat polomijo, danes pa kultno Lakoto iz leta 1983, v kateri sta blestela David Bowie in Catherine Deneuve. (Za razliko od svojega brata je Tony Scott glavne vloge praviloma odrejal ameriškim zvezdnikom; poleg Lakote je izjemo naredil le z Dnevi grmenja (Nicole Kidman) in Domino (Keira Knightley)).

Brata Scott sta vodila produkcijsko hišo Scott Free Productions, trenutno pa sta sodelovala pri projektu Killing Lincoln (Ubiti Lincolna), filmski priredbi literarne uspešnice Billa O'Reillyja. Tony je tudi že potrdil, da bo režiral nadaljevanje Top Guna, o načrtih pa je medijem navdušeno razlagal tudi kar sam Tom Cruise.

Režiser je bil poročen z igralko Donno Scott, ki jo je spoznal (takrat še kot Donno Wilson) na snemanju filma Dnevi grmenja (mimogrede, na snemanju tega filma sta se spoznala tudi Tom Cruise in Nicole Kidman). Pozneje je Donna nastopila še v njegovih projektih Državni sovražnik, Domino in Deja Vu. V zakonu sta se jima rodila dvojčka Max in Frank.

Hollywood v šoku
Kot je v zadnjih letih to v navadi, Hollywood svojo pretresenost razglaša prek Twitterja. "Nič več filmov Tonyja Scotta. Tragičen dan," je tako že včeraj tvitnil Ron Howard. "Delo s Tonyjem Scottom je bilo kot veličasten road trip po zakotnih puščavskih cestah do Vegasa, z režečim se divjakom za volanom. Počutil sem se varnega," je bil pesniško razpoložen režiser Donnieja Darka Richard Kelly, ki je napisal scenarij za Scottov Domino. Producent Andy Lassner je opozoril: "Danes me preganja smrt Tonyja Scotta. Depresija je resnična in bi jo bilo kot tako treba tudi obravnavati." "Rad bi razumel skrivnost za njegovo odločitvijo," je tvitnil tudi mehiški režiser Guillermo Arriaga.