Italijanski dirigent na italijansko obarvanem koncertu Foto: epa
Italijanski dirigent na italijansko obarvanem koncertu Foto: epa
Giovanni Angeleri
Italijanski violinist je specialist za Paganinijeva dela. Foto: RTV Slo

Pod taktirko dirigentske palice Simoneja Fermanija so glasbeniki izvedli Paganinijev 1. violinski koncert, Verdijevo uverturo k operi Moč usode, Respighijeve Rimske vodnjake in Allegro risoluto - marciale Demetrija Žebreta. Dela slednjega tvorijo rdečo nit letošnjega ciklusa mariborskega Simfoničnega orkestra, tokrat pa so lahko obiskovalci prisluhnili zadnji skladbi, ki jo je skladatelj napisal v Mariboru.

O koncertnem programu
Žebre je Allegro risoluto – marciale napisal leta 1949, z njo pa se je skladateljeva ustvarjalnost končala. Skladba se spogleduje s klasicistično estetiko periodičnih struktur, trdno oblikovno zasnovo sonatno-rondojskega tipa in precej tradicionalno-tonalnim tonskim sosledjem v horizontali, so zapisali organizatorji koncerta.

Vse ostale skladbe na programu bodo dela italijanskih avtorjev. S Paganinijevim koncertom je svoje mojstrstvo lahko dokazal zlasti solist Angeleri, Rimski vodometi navdušujejo ljubitelje orkestrske barvitosti, uvertura Verdijeve opere pa je ponudila vpogled v vse poglavitne teme dela Moč usode.

Usodno povezan s Paganinijem
Solist italijansko obarvanega koncerta je v Sloveniji že nastopil, ko je lani poleti odprl Tartinijev festival. Violinist je specialist za Paganinijeva dela, s katerimi nastopa že od svojega koncertnega debija pri enajstih letih. Prav zmaga na tekmovanju Paganini leta 1997 mu je odprla vrata v številne koncertne dvorane po domovini in svetu. Istega leta je z Dunajskimi simfoniki nastopil s Paganinijevim 1. violinskim koncertom in z njim navdušil občinstvo in kritike. S slovitim italijanskim skladateljem pa ga povezuje tudi instrument, na katerega je nekoč igral Paganini, iz iste violine, izdelane leta 1742, pa je melodije izvabljal že tudi Angeleri.

Znanec slovenskih glasbenih odrov
Tokrat je muziciral pod vodstvom Simoneja Fermanija, ki se je dirigentskih skrivnosti učil po različnih koncih Evrope pri Francu Ferrari, Leonardu Bernsteinu in Petru Maagu. Kot operni dirigent je leta 1998 debitiral z Rossinijevim Seviljskim brivcem v Operi Marseille. Dirigiral je med drugim v Palermu, Parmi in Beogradu, slovensko občinstvo pa ga je spoznalo na 49. poletnem festivalu v Ljubljani.