Nemški pionirji elektronske glasbe so ta teden predstavili svoj prvi album Autobahn iz leta 1974, s katerim so za vedno spremenili glasbeno krajino. Takrat so zasloveli s svojimi revolucionarnimi zvočnimi slikami in z eksperimentiranjem s trakovi ter sintetizatorji.
Na prvem albumu so skušali ujeti zvoke vožnje po avtocestah Zahodne Nemčije v času gospodarske rasti. Na drugem nastopu, ki je sledil v tem tednu, pa so izvedli še album Radio-Aktivität, ki je izšel leto kasneje kot njihov prvenec.
Značilni zvoki njihove glasbe združujejo vožnjo - ponavljajoči se ritmi s preprostimi melodijami večinoma sledijo zahodnemu klasičnemu slogu harmonije z minimalistično in strogo elektronsko uglasbitvijo. Kraftwerk so bili seveda zelo napredni za takratni čas, še danes pa ima zasedba trajni vpliv prek številnih žanrov sodobne popularne glasbe.
"Maskote Düsseldorfa"
Štiričlanska zasedba, ki sta jo leta 1970 v Düsseldorfu ustanovila Ralf Hütter in Florian Schneider-Esleben, je v oprijetih opravah stala za svojimi sintetizatorji. Njihov prvi nastop je bil takrat opisan z besedami, da je bilo za njimi na odru postavljeno veliko platno, na katerega so projicirali računalniške podobe cest in železnic. Danes pa je Hütter edini ustanovni član, ki je še v zasedbi.
Od leta 2005, ko so izvedli performans v sklopu beneškega likovnega bienala, so bili vabljeni na številne umetniške dogodke, povezane z vizualno umetnostjo. Leta 2012 so podoben koncertni sklop kot zdaj v Berlinu izvedli v muzeju MoMA v New Yorku, leta 2013 pa še v londonski galeriji Tate Modern.
Novo narodno galerijo bodo po seriji koncertov zasedbe Kraftwerk zaradi načrtovane prenove za dlje časa zaprli. Po presoji strokovnjakov bo prenova trajala od štiri do pet let.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje