Foto:
Foto:
Letni koncert bo v Filharmoniji.

Koncert zbora, ki deluje že več kot 70 let, je bil v dvorani Slovenske filharmonije. Za prvi del je zborovodkinja Urša Lah izbrala duhovno glasbo Jacoba Gallusa, Leoša Janáčka, Svena Davida Sandströma in Thomasa Jennefelta. V drugem delu je zbor izvajal dela mlajših slovenskih skladateljev. Poslušalcem so predstavili glasbo Tomaža Bajžlja, Pavla Dolenca in Nane Forte, koncert pa so zaključili z uveljavljenima skladateljema Urošem Krekom in Samom Vremškom.

Duhovna glasba za začetek
Koncert so pevci akadenskega zbora začeli z deloma najvidnješega skladatelja slovenske glasbene zgodovine jacobusa Gallusa. 7-glasni Gaudeamus omnes fideles (Veselimo se vsi verni) in 4-glasni Pueri concinnite (Pojte, otroci) sta zgodnja moteta iz prve knjige zbirke Opus Musicum in sta namenjena petju v božičnem času.

V nasprotju z njegovo glasbo pa uglasbitev molitve Oče naš Leoša Janačka izraža trpljenje, bolečino in krivico. Z izvedbo janačkovega dela je zbor počastil 150-letnico skladateljevega rojstva.

Delo Svena – Davida Sandströma Credo je eno njegovih novejših del, njegove značilnosti pa so povedna moč besedila, dramatičen izraz in dinamični odtenki.

Prvi del koncerta je zaključila skladba Thomasa Jennefelta, ki besedila sploh ne potrebuje, pomembna je le glasba. Skladatelj se skozi ponavljanja in minimalizem poigrava z zvočnimi učinki, pri tem pa uporablja akustične razsežnosti prostora.

Slovenski mlajši ustvarjalci
O svojem delu Škrlat, ki ga je ustvaril Tomaž Bajželj, je avtor povedal, da »šepeče o ljubezni dekleta, ki v vseh preizkušnjah – v spominu preteklosti, bežečih sanjah, boleči sedanjosti, trenutku smrti in končno v brezčasju nadstvarnosti – ostaja njena preprosta želja«.

Pavel Dolenc je pri APZ-ju najprej sodeloval kot pevec, jutri pa bo zbor zapel njegovo delo Padati, ki ga je ustvaril na besedili Neže Maurer. V glasbi je uporabil romantično-ekspresionistično govorico, ki jo je obarval s primesmi džeza.

Nana Forte je skladbo Večer napisala na pobudo komornega zbora Akademije za glasbo, v njem pa skuša še z glasbo opisati večerno ozračje, kot ga v svojem delu predstavi Oton Župančič.

Prispevek uveljavljenih avtorjev
Uroš Krek je slovenskemu občinstvu dobro znan, tokrat pa so zapeli njegovo sladbo Poletna pesem, v kateri skladatelj uglasbi verze Aste Malaševič o poljih, žitu, vetru sredi trat …

Koncert se je zaključil s tremi zborovskimi skladbami Sama Vremška. Skladatelj je ustvaril glasbo na besedila pesmi Franceta Balantiča, Svetlane Makarovič in na ljudsko pesem Zeleni Jurij. Pri uglasbenju pa se Vremšek pesniku ne podreja, ampak ga dopolnjuje in nadgrajuje.