Miha Renčelj je pianist, samozaposlen v kulturi, ki v času izolacije vsak večer v živo improvizira prek Facebooka. Po nekaj izvedbah se je preselil v Studio Metro, kjer je svoj nastop obogatil s pravim klavirjem, tehnično opremo in svetlobo. Foto: Facebook stran glasbenika
Miha Renčelj je pianist, samozaposlen v kulturi, ki v času izolacije vsak večer v živo improvizira prek Facebooka. Po nekaj izvedbah se je preselil v Studio Metro, kjer je svoj nastop obogatil s pravim klavirjem, tehnično opremo in svetlobo. Foto: Facebook stran glasbenika

V času, ko se mnogo ljudi spopada z občutki tesnobe, je glasba kot naravno zdravilo, je prepričan glasbenik.

Svoj projekt, se pravi izvedbo, nastop in improvizacijo, je poimenoval Iso Pils oziroma Isolation Piano Impro Live Stream. Kot pravi, gre za komponiranje v trenutku, nekaj, česar še ni bilo. "Prav v tem je čar in izziv, saj nikoli ne vem, kaj me čaka, hkrati pa omogoča, da v projektu sodelujejo tudi drugi. Vsak dan poskušam iskati nove tehnološke in kompozicijske rešitve, da se ne bi preveč ponavljal."

Da bi vsak dan ustvaril nekaj novega in boljšega, ves čas raziskuje – tako kompozicijsko kot tudi tehnološko s položajem mikrofonov, kamer in luči. Ob spoštovanju ukrepov karantene mu na daljavo pomagajo prijatelji in mentorji, še posebej kar zadeva uporabo tehnologije.

ISO PILS, izolacijske pianistične improvizacije Mihe Renčlja

"Biti sam za vse je po eni strani razkošje pri sprejemanju odločitev, saj nisem prisiljen v sprejemanje različnih kompromisov, kar pogosto terja veliko časa in napora. Po drugi strani pa je biti sam za vse zelo naporno, saj zahteva visoko stopnjo organiziranosti in dosledno upoštevanje redosleda logičnih korakov priprave, ob tem mi pa zmanjkuje časa za pripravo za kreativni del. Za to mi na koncu ostane od 15 do 30 minut, včasih tudi manj. Po navadi gre za neki motiv, ritmični način in dve ali tri različne harmonije, s pomočjo katerih se potem v živo začnem zapletati v neko zgodbo, ki jo potem poskušam razrešiti."

Nastopu lahko prisluhnete vsak dan razen ob nedeljah ob 20.30, traja pa dobrih 15 minut. Kot je povedal glasbenik, bo projekt nadaljeval do 50. nastopa, kar bo do četrtka, 7. maja.

Asociacija poslušalcev kot navdih za naslov
Ob nastopu poziva poslušalce, naj objavijo asociacije, ki jih sproža glasba, saj mu bo to navdih za naslov skladb. "Tudi projekt Collective Keys I je nastal na ta način. Takrat sem od doma naredil 50 takih improvizacij. Idejo sem verjetno dobil, ko sem opazil, da ljudje spontano izražajo svoje občutke v komentarjih. Pozneje sem začel to v napovednikih tudi dejavno spodbujati. Poleg tega gre za instrumentalno glasbo, ki naravnost kliče po tem, da jo osmisli neki naslov v obliki kratke besedne zveze. V instrumentalni glasbi je polje svobode opisa ali orisa umetniškega doživljanja razmeroma široko, prav tako pa glasbo doživlja lahko vsak po svoje," razlaga. Mentor Janez Križaj mu je večkrat dejal, da fuzija glasbene realnosti nastane šele v glavi. "Odvisna je torej od številnih dejavnikov. Pogosto poslušamo z očmi. Realnosti doživljanja je torej toliko, kot je poslušalcev. Pri izboru naslova iščem tiste predloge, pri katerih prepoznam podobnost z lastnim doživljanjem."

Od improviziranih nastopov do albuma
V pripravi je tudi novi album. "Imam že modularno zastavljen dizajn za ploščo, nimam pa še vsebine. Delo v studiu je veščina, ki je ne pridobiš čez noč. Dogajajo se mi tehnični spodrsljaji pri nastavitvah programske opreme, prav tako pri postavitvah mikrofonov. Ena stvar gre narobe in ostanem brez posnetka. Da o sami izvedbi niti ne govorim." Vaja dela mojstra v vseh smislih, je prepričan pianist, ki pa čuti, da je na dobri poti.

Tisti, ki neposredni prenos zamudijo, si lahko pozneje ogledajo tudi posnetek.