Eddie Vedder se je vrnil k izpovedni liriki z začetka devetdesetih. Foto: Reuters
Eddie Vedder se je vrnil k izpovedni liriki z začetka devetdesetih. Foto: Reuters
Pearl Jam: Riot Act
Album Pearl Jam bo nasledil zbirko pesmi Riot Act iz leta 2002. Foto: Sony Music
Pearl Jam
Pearl Jam so s svojimi eksperimentalnimi poskusi odvrnili večji del svojega občinstva iz devetdesetih. Foto: EPA

Na album, ki bo izšel 2. maja, je kvintet pod vodstvom pevca Eddieja Veddra uvrstil agresiven punk, klasičen rock, nekaj skladb v maniri psihedeličnega rocka in celo ljubezensko pesem v ritmih r'n'b-ja, ki jo sklene veličasten, skoraj himnični konec. Pearl Jam nadaljujejo svoje tenkočutno opazovanje ameriške družbe, saj trinajst skladb na albumu s preprostim naslovom Pearl Jam skozi usodo različnih likov pripoveduje o življenju Američanov v "Bushevih" ZDA.



Kot nekoč skladba Alive
Vrnitev k "zgodbam" bi utegnila napovedovati tudi ponoven vzpon skupine, ki se je z debitantskim albumom Ten leta 1991 z enim skokom povzpela na vrh lestvice najbolj priljubljenih skupin. Velika uspešnica Alive je bila namreč značilen primer "Vedderjeve" izpovedne in intimistične lirike, ki usodo posameznika umesti v širši družbeni kontekst.

Ne pregledujejo bančnih računov
Drugače od someščanov - skupine Nirvana - pa Pearl Jam niso skušali "kovati denarja" z vztrajanjem pri očitno uspešni formuli. Eddie Vedder, Stone Grossard, Mike McCready, Jeff Ament in Matt Cameron so v naslednjih petnajstih letih nanizali vrsto eksperimentalnih albumov in odvrnili skoraj vse, razen majhne peščice zares najbolj predanih oboževalcev. Skupina, katere člani so po velikem uspehu albuma Ten priznali, da se le stežka znajdejo v vlogi zvezdnikov, so se zapisali načelu, da bodo ustvarjali le glasbo, ki bo sad njihovega trenutnega navdiha.

Skoraj odpovedali so se snemanju videospotov in z enako vnemo kot potencialne uspešnice so v studiu ure in ure ustvarjali svojevrstne priredbe skladb drugih avtorjev ter melodije, za katere so vedeli, da so "primerne" le za vlogo "B strani singla". Skoraj so se zapisali vlogi "glasbenih mazohistov". Kitarist Stone Grossard je namreč dejal: "Prestali smo obdobje, ko smo zavračali vse, kar se nam je zdelo lahko, in smo skušali doseči nekaj, kar je ležalo "nekje zadaj."

Popolnoma spontani album
Obdobje mučenja samega sebe je očitno za skupino Pearl Jam. Pri ustvarjanju nove plošče so namreč člani zasedbe, ki kljub pohodu v druge glasbene zvrsti skupaj s skupinami Alice in Chains, Soundgarden in Niravno še vedno velja za legendo gibanja grunge, uporabili "trike" ki so se v obdobju eksperimentiranja izkazali za najboljše, ponovno pa so začeli zaupati tudi prepričljivosti glasbene spontanosti. Brez odvečnega premlevanja so ustvarili glasbo, ki jo je porodila njihova v temelju rockerska duša.

Vrnitev h koreninam se jim je očitno posrečila, saj se njihov prvi singel z nove plošče, skladba World Wide Suicide prodaja bolje kot vsi singli, ki so jih Pearl Jam izdali v svoji 16-letni skupni poti. Skladba se je tako v dveh tednih po izidu povzpela na prvo mesto najbolj prodajanjih singlov v zvrsti sodobni rock v ZDA. Očitno surova in na videz nedodelana glasba lahko prepriča tudi v času, ko lestvice obvladujejo "polikane" skladbe, ki jim računalniška obdelava odstrani vse pomanjkljivosti.