Romunska sopranistka Angela Gheorghiu je svoj debi doživela leta 1992 v Londonu. Slavna je predvsem po naslovni vlogi v Tosci. Foto: EPA
Romunska sopranistka Angela Gheorghiu je svoj debi doživela leta 1992 v Londonu. Slavna je predvsem po naslovni vlogi v Tosci. Foto: EPA

"Seulska Metropolitanska opera, ki deluje pod okriljem Centra za uprizoritvene umetnosti Sejong, ostro nasprotuje dejanjem Angele Gheorghiu in pričakuje, da se bo korejskemu občinstvu opravičila," so zapisali v izjavi za javnost. Sami so se ljudem, ki jim je bilo med nedeljsko uprizoritvijo Tosce v Seulu neprijetno, že opravičili.

Vloga temperamentne pevke
Opera Tosca Giacoma Puccinija pripoveduje zgodbo o temperamentni operni pevki Florii Tosci, ki se bori v upanju, da bi svojega ljubimca Cavaradossija osvobodila pred sadističnim policijskim načelnikom Scarpio. Romunska sopranistka Angela Gheorghui, je v operi pela naslovno vlogo Florie Tosce, njenega ljubimca pa je upodobil tenorist Alfred Kim.

"To ni recital"
Kim je v nedeljo na odru, ker ga je občinstvo pozdravilo z bučnim aplavzom, odpel bis slavne romantične arije iz tretjega dejanja, E lucevan le stele. Med njegovim nastopom se je na odru nepričakovano pojavila Gheorghui, ki je krilila z rokami in s prstom kazala na uro; po poročanju korejskih medijev je zahtevala, naj dirigent Jee Joong-bae prekine glasbo. Ko je orkester utihnil, je glasno izjavila: "To ni recital. Predstava je. Spoštujte me!" Po tem incidentu je šla predstava naprej.

Alfred Kim je korejski tenorist; redno nastopa v Metropolitanski operi v New Yorku, v Državni operi na Dunaju ter v opernih hišah v Oslu, Frankfurtu, Parizu, Firencah, Sevilli in drugje. Foto: EPA
Alfred Kim je korejski tenorist; redno nastopa v Metropolitanski operi v New Yorku, v Državni operi na Dunaju ter v opernih hišah v Oslu, Frankfurtu, Parizu, Firencah, Sevilli in drugje. Foto: EPA

Jezno občinstvo
Čeprav je Gheorghui svojo vlogo odpela do konca, je po končnem spustu zavese trajalo kar nekaj minut, preden se je 59-letna sopranistka vrnila na oder, in sicer v spremstvu člana zasedbe Samuela Yoona. Po poročanju medijev jo je občinstvo pričakalo z žvižgi in posameznimi medklici, naj "gre domov". Pevka je oder zapustila brez komunikacije z občinstvom.

"Sporna" praksa ponavljanja arij: zahvala občinstvu ali moteče za predstavo?
Bisi in ponovitve niso redna praksa opernih predstav, saj zmotijo tok predstave. Slavni italijanski dirigent Arturo Toscanini je denimo slovel po tem, da se ni zmenil za trušč občinstva, ki je terjalo ponovitve, in raje nadaljeval predstavo. Kljub temu pa ni tako nenavadno, da nekateri operni pevci za svoje oboževalce kako arijo ponovijo.

Veliko redkeje pa se zgodi, da bi kdo prekinil dogajanje na odru ali kričal med predstavo. To tudi ni prvič, da je Angela Gheorghui reagirala na tak način – enako je protestirala med uprizoritvijo Tosce na Dunaju leta 2016.

Angela Gheorghui in Alfred Kim v Tosci. Foto: Sejong Center for the Performing Arts
Angela Gheorghui in Alfred Kim v Tosci. Foto: Sejong Center for the Performing Arts

Sopranistka se ne opravičuje
Pevka je – prek svojega menedžmenta – podala svoj pogled na nedeljsko dogajanje v Koreji. "Gospa Gheorghiu globoko obžaluje okoliščine, ki so pripeljale do incidenta v Centru Sejong," so zapisali v izjavi za javnost. "Z dirigentom in produkcijsko ekipo Tosce je bilo vnaprej dogovorjeno in potrjeno, da nihče od nastopajočih ne bo izvajal bisov. Gospa Gheorghiu je trdno prepričana, da ponovitve, če niso v kontekstu koncerta, zmotijo pripovedni tok opere."

O dogodku je povedala še tole: "Kljub temu dogovoru ji je pred drugim dejanjem dirigent predlagal, da bi ponovila svojo arijo Vissi d’arte, kar je v imenu integritete predstave zavrnila. Na žalost pa dogovor ni bil spoštovan v primeru tenoristove arije v tretjem dejanju, kar je gospa Gheorghiu glede na svoje močno stališče do te teme razumela kot osebni napad. Gospa Gheorghiu bi rada izrazila svoje globoko spoštovanje in ljubezen do korejskega občinstva, s katerim ima že vrsto let čudovit odnos. Še posebej nas skrbi ogromna količina zlorab, ki jim je izpostavljena na spletu, kar samo še poslabšujejo nepopolna medijska poročila o incidentu."