Priznani fotograf Barry Feinstein je v objektiv ulovil veliko filmskih in glasbenih zvezd. Eden izmed njih je bil tudi Bob Dylan, ki ga je spremljal na turnejah leta 1966 in 1974. Feinstein je vse fotografije posnel v črno-beli tehniki, saj je menil, da so barvne fotografije lahko zelo varljive. Foto: Barry Feinstein
Priznani fotograf Barry Feinstein je v objektiv ulovil veliko filmskih in glasbenih zvezd. Eden izmed njih je bil tudi Bob Dylan, ki ga je spremljal na turnejah leta 1966 in 1974. Feinstein je vse fotografije posnel v črno-beli tehniki, saj je menil, da so barvne fotografije lahko zelo varljive. Foto: Barry Feinstein
Bob Dylan
Fotograf je Dylana ujel v trenutku priprave na nastop. Kot se spominja, pred nastopi ni bil pretirano nervozen, ampak precej sproščen. Foto: Barry Feinstein/davebrolan.com
Bob Dylan
Glasbenik med nakupovanjem v Londonu. Foto: Barry Feinstein/davebrolan.com

Fotografije bodo v galeriji Snap Galleries na ogled do 28. junija. Urednik knjige Real Moments Dave Brolan je povedal, da je moral priznanega fotografa dolgo časa prepričevati, da je privolil v objavo vsaj nekaterih Dylanovih fotografij. Feinstein je nazadnje le izbral približno 20 glasbenikovih fotografij, ki jih je posnel v času njegovih turnej iz let 1966 in 1974, medtem ko jih je vsaj toliko, če ne še več, ostalo v fotografovem arhivu. Objave teh ni dopustil iz različnih razlogov: ali se mu niso zdele dovolj dobre ali pa glasbenika prikazujejo v njegovih najbolj osebnih trenutkih, ki jih ni želel deliti s širšo javnostjo.
Burna turneja leta 1966
Še posebno zanimive so fotografije, nastale na Dylanovi svetovni turneji iz leta 1966, ki predstavlja enega izmed burnejših obdobij glasbenikovega življenja. V tem času se je namreč odločil, da svojih skladb ne bo igral več le na akustično, ampak tudi električno kitaro, kar je bilo v vseh krajih, kjer je nastopil, pospremljeno z mnogimi protesti občinstva, ki niso hoteli sprejeti njegovega novega glasbenega sloga. Dylan je zato svoje nastope vedno začel z igranjem na akustično kitaro in končal z njeno električno različico.

Na cesti
Kot je povedal Barry Feinstein, se je z Dylanom spoprijateljil leta 1963, ko ga je njegov menedžer Albert Grossman prosil, da bi se odpravil v Denver, kjer bi v avtomobilski delavnici prevzel njegovega rolls-roycea in ga pripeljal v New York. Dylan se je odločil, da mu bo na poti delal družbo in njuna "ekspedicija" se je razvila v dolgoletno prijateljstvo. Kot je povedal Barry, je bilo potovanje dolgo, vendar zelo zabavno, saj sta se na poti večkrat ustavila, med drugim tudi v baru, v katerem je Bob v mladih letih na klavirju spremljal striptizete. Ker Dylan v tem času ni bil več neznan glasbenik, ju je na poti ustavljalo tudi vse več oboževalcev, kar pa ga ni niti najmanj motilo, ampak celo zabavalo.

Nov pogled na Dylana
Pozneje ga je Dylanov menedžer Grossman zaprosil, ali bi Boba fotografiral za album The Times They Are A-Changin', v kar je Feinstein z veseljem privolil. O fotografskem snemanju je povedal, da je bilo eno najlažjih, kar jih je imel. Naredil je le nekaj posnetkov in takoj vedel, da je posnel tisto, kar je iskal - Boba, kot ga ni videl še nihče. Pravi, da mu je glasbenik povsem zaupal. Oba sta bila velika občudovalca drug drugega.

Fotografija naj izraža čustva
Feinstein je še dodal, da ne namerava povedati vseh podrobnosti, ker želi, da fotografije spregovorijo same zase. Sam ima rad fotografije, ki izražajo različna čustva portretirancev. Ne mara portretov ljudi, ki stojijo na miru in zrejo naravnost v objektiv in v katerih ni nobenega življenja ter čustev. Veliko bolj si želi ujeti resnične trenutke in to je po njegovem zanimalo tudi Boba.

K. S.

Portret Boba Dylana, ki ga je poimenoval Premišljevanje, je Feinstein posnel leta 1966. Foto: Barry Feinstein
Barry Feinstein, ki je Dylana spremljal na burni turneji leta 1966, ga je skušal ujeti v trenutkih, v katerih ga njegovi oboževalci ne bi videli, pa čeprav bi imeli vstopnico za koncert. Namesto navadnih posnetkov na odru, ga je tako fotografiral med spremljanjem pripravljanja odra v dvorani Albert Hall. Foto: Barry Feinstein
Dylana so na vsakem koraku spremljali oboževalci. Foto: Barry Feinstein
Zanimiv posnetek, ki je nastal v nekem hotelu med koncertno turnejo na severu Anglije, je Feinstein poimenoval Zadnja večerja. Na fotografiji je Dylan skupaj s svojo skupino in nekaj člani tehnične ekipe, ki ga je spremljala na turneji. Foto: Barry Feinstein
Fotograf Barry Feinstein je v poznih 50. sodeloval s filmskim studiem Columbia Pictures in fotografiral vse takratne velike zvezde, od Marlene Dietrich, Judy Garland, Charltona Hestona, Marlona Branda do Jayne Mansfield. Filmskih igralcev, glasbenikov in tudi politikov (brata Kennedy, Richard Nixon) ni želel fotografirati le med nastopanjem v javnosti, ampak tudi zasebno. Nekatere izmed njegovih fotografij iz sveta zabave veljajo za kultne. Foto: Barry Feinstein/davebrolan.com
Feinstein je tudi avtor naslovnice albuma Pearl ameriške pevke Janis Joplin. Fotografije za naslovnico naj bi nastale dan pred njeno smrtjo. Foto: Barry Feinstein
Danes velja za kultno njegova fotografija, nastala ob smrti ene največjih filmskih div Marilyn Monroe. Feinsteina je ob igralkini smrti najela priznana fotografska agencija Magnum in mu naročila, naj odide v njeno hišo ter posname serijo fotografij. Odločil se je, da bo namesto kakšnega ekskluzivnejšega in nazornejšega prizora fotografiral stekleničko z zdravili na njeni nočni omarici. Foto: Barry Feinstein
Enega najboljših igralcev vseh časov Marlona Branda (na sliki desno) je Feinstein fotografiral leta 1963 na zborovanju za priznavanje državljanskih pravic vseh prebivalcev Amerike ne glede na spol in raso. Branda so ob tem spremljali protestniki, ki so ga zmerjali zaradi njegovih prepričanj. Foto: Barry Feinstein
Med 500 naslovnicami albumov, kolikor jih je Feinstein posnel za različne glasbenike, je tudi ta za album Begger's Banquet skupine Rolling Stones. Foto: Barry Feinstein