Pod 70-minutno sonično suito se je podpisal Izidor Leitinger. Foto: MMC RTV SLO
Pod 70-minutno sonično suito se je podpisal Izidor Leitinger. Foto: MMC RTV SLO
Na TV Slovenija potekajo priprave na sobotni koncert. Foto: MMC RTV SLO
Priprave na Volkswagner

Projekt Volkswagner temelji na jazzovski formi, ki je eksperimentalno oplemenitena z električnimi instrumenti ter elektroniko.

Formalno so se ustvarjalci odločili, da bodo v Wagnerju poiskali zametke modernizma, ki so prek Mahlerja, Debussya in Schoenberga vodili v jedro jazzovskih modernistov in soničnih eksperimentalistov, kot sta bila Miles Davis in Sun Ra, ter jih nadgradili z ambientalnim elektronskim spektrom, ki se je z računalniško glasbo razvijal in razvil v zadnjih treh desetletjih. Koncert bodo pospremile tudi filmske projekcije.

Koncert Volkswagner se bo zgodil v soboto,
18. aprila v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma.

Tudi sicer se bo suita ukvarjala z vsebino modernizma, funkcionalizma, pop arta, industrijske produkcije in zgodovino 20. stoletja in bo z enim najbolj znamenitih množičnih ikon in simbolov časa - Volkswagnovega hrošča - osvetlila stične točke med "visoko" in popularno kulturo.

V priloženem videoposnetku si lahko ogledate utrinek z vaj, ki potekajo v Studiu 1 TV Slovenija.

Leitinger Wagnerja predelal v sonično suito
K projektu so Laibachi povabili tudi Izidorja Leitingerja, mladega komponista in dirigenta, trobentača in pedagoga, ki sodeluje tudi z The Fool Cool Orchestra, The European Movement Jazz, Big Band RTV Slovenija, Simfonični orkester RTV Slovenija in Terrafolk.

Pred koncertom ste z Laibachi lahko tudi klepetali.
Klepet preberite tukaj.

Na sobotnem koncertu bo predstavil svojo 70-minutno sonično suito, ki je sestavljena iz interpretacij Uverture v Tannhäuserja, Siegfridove Idile ter Ježe Valkir.

Po Bachu Wagner
Že veliko časa je bilo pričakovati, da se bodo Laibachi lotili Wagnerja, še posebej pa po zadnjem projektu predelave Bachove umetnosti fuge. Projekt pa se je uresničil na povabilo KD Group, ki želi s koncertom zaznamovati svojo 15-letnico.

Sicer pa je v projektu prisotna tudi ironija, saj je obsedenost z Wagnerjem v tridesetih letih botrovala tudi Hitlerjevi pobudi o formalni prepovedi in uničenju vse "izrojene" umetnosti (Entartete Kunst).

Poleg judovskih avtorjev in tistih, ki režimu niso bili naklonjeni, je prepoved doletela celotno avantgardo in modernizem, v glasbi pa ob izbranih avtorjih klasične glasbe tudi ves jazz, predvsem zaradi afro-ameriških korenin. Danes je nekaj največjih interpretov Wagnerja ravno judovskega rodu.

B. K.

Priprave na Volkswagner