Pepelko je z ilustracijami opremila Alenka Sottler. Foto: Emka
Pepelko je z ilustracijami opremila Alenka Sottler. Foto: Emka
Lanska nagrajenka Fant z rdečo kapico Andreje Peklar
Razpis za najboljšo izvirno slikanico je letos že četrtič razpisala Zbornice založništva, knjigotrštva, grafične dejavnosti in radiodifuznih medijev pri Gospodarski zbornici Slovenije. Lani je šla nagrada slikanici Fant z rdečo kapico. Foto: RTV SLO
Miklavz Komelj, Zverinice
Miklavž Komelj ponuja v Zverinicah osvežilno branje za najmajše bralce. Foto: Emka

Žirija v sestavi Alenka Zor Simoniti, Judita Krivec Dragan in Jakob Kenda je izmed 46 prijavljenih slikanic izbrala Pepelko Jacoba in Wilhelma Grimma, ki jo spremljajo ilustracije Alenke Sottler, slikanico Kako sta Bibi in Gusti porahljala prepir avtorice Ide Mlakar z ilustracijami Kristine Krhin, Sto ugank Anje Šefan z ilustracijami Jelke Reichman, kratko pesniško zbirko Zverinice Miklavža Komelja, čigar pesmi je z ilustracijami opremil Marjan Manček, in slikanico Ravno prav velik Nataše Konc Lorenzutti z ilustracijami Ane Zavadlav.

Za populariziranje branja
Nagrajenca bodo v Muzeju novejše zgodovine v Celju razglasili 2. aprila. Nagrada, ki jo dobi slikanica kot celota, je namenjena spodbujanju avtorjev, piscev, ilustratorjev in založnikov ter popularizaciji branja.

Z osebno pojmovanimi sodobnimi podobami
V Pepelki je žirijo med drugim prepričal prevod Polonce Kovač, ki slogovno sila dosledno sledi asketskemu izvirniku, ob natančnem sledenju izvirniku pa si dopušča precej svobode pri izbiri besed, občasno denimo poseže po lahko razumljivi skovanki, pomanjševalnici ali starinskem izrazu. O ilustracijah Alenke Sottler je žirija zapisala, da so osebno pojmovana sodobna upodobitev, ki kljub sofisticiranim oblikam in hladni paleti barv ohranja domišljijo 19. stoletja.

Nadaljevanje, ki ohranja kakovost
"Prijetno presenečenje" sta besedi, ki jih je žirija izbrala ob slikanici Kako sta Bibi in Gusti porahljala prepir, pri kateri gre za drugo slikanico o naslovnih junakih, ki pa ji po mnenju
žirantov ni mogoče očitati upada kakovosti. Pohvalne besede pa so namenili tako avtoričinemu občutku za ritmiziranje besedila in unikatno variantno poigravanje z besedami, ki se napaja iz otroškega ludizma, kot ilustracijam Kristine Krhin, ki jih je označila za večplastne ter zanimive tako za mlajše otroke kot tudi za nekoliko starejše šolarje.

Uganke z visokimi merili
Anja Štefan v delu Sto ugank dokazuje svojo izvrstno pesniško kondicijo, saj po mnenju žirije "velikemu številu pesniško-enigmatskih utrinkov navkljub le redko katera uganka ne dosega estetskih in spoznavnih meril, kot si jih je zastavila avtorica, in ta nikakor niso zastavljena nizko". S suvereno risbo se predstavlja ilustratorka Jelka Reichman, ki usklajajuje paleto barv in prepričljive podobe srečnega otroštva.

Od vsakdanjega otroškega problema do poezije zverinic
Nataša Konc Lorenzutti v svojem delu Ravno prav velik na videz ubeseduje samo vsakdanji problem otrokovega navajanja na vrtec, a ga razreši prek bistro in prikrito nevsiljive navezave na širše vprašanje iskanja sebi primernega - stvari, prostora, načina bivanja. Sporočilu besedila pa je svoje ilustracije uskladila Ana Zavadlav.

V Zverinicah postreže po mnenju žirantov Miklavž Komelj z obilo svežine, ki se kaže v tematiki. Zverinice so "osvežujoče in razvedrilno branje, ki pa svoje publike nikakor ne podcenjuje". Te spremljajo humorne, v detajlih domišljene in skicozno zapisane podobe včasih že karikiranih likov Marjana Mančka.