Razstavo Renesansa globokega tiska pri nas v Mali galeriji Banke Slovenije (MGBS) odpirajo drevi ob 19. uri in bo na ogled do 17. maja.

Razstava kolektiva, ki ga sestavljajo Žiga Artnak, Urban Cerjak in Matic Flajs, prinaša izbor grafičnih odtisov, narejenih z doslej največjimi formati matric, poleg katerih je v kratkem videu podrobneje predstavljena tehnika globokega tiska.
Potencial tiska kot sodobne umetniške discipline
Grafične plošče, ki jih na razstavi postavljajo na ogled, ponujajo tudi uvid v tako rekoč zaodrje grafičnega procesa. S tem kolektiv opozarja na pomen ohranjanja in posodabljanja grafičnih praks ter na potencial, ki ga ima tisk kot sodobna umetniška disciplina, je zapisala kuratorka razstave Hana Čeferin.
Osrednje poslanstvo leta 2019 ustanovljenega kolektiva Sreda v sredo je vnovična popularizacija grafike kot samostojnega umetniškega izraza, s posebnim poudarkom na globokem tisku. Gre za tradicionalno in zahtevno tehniko, ki vključuje postopke, kot so jedkanica, suha igla, akvatinta in vernis mou. Po mnenju kolektiva ta vse redkeje najde prostor v sodobni umetniški produkciji, zato jo zavestno ohranjajo ter združujejo z mediji fotografije, ilustracije, grafitov in tipografije.
Skupni atelje tudi kot odgovor na pomanjkanje produkcijskih prostorov
Sodelovanje kolektiva temelji na ustvarjanju v skupnem ateljeju, ki se je vzpostavil kot odgovor na trenutno pomanjkanje produkcijskih prostorov, s katerim se srečujejo številni umetniki. Obenem je njegov nastanek spodbudila tudi želja po izmenjavi idej, tehničnih znanj in likovnih pristopov, v katerih se prepletata individualni avtorski pristop in skupna ustvarjalna vizija, piše v razstavnem besedilu.
Tako Artnak kot Cerjak in Flajs izhajajo vsak iz sebi lastnega umetniškega ozadja, povezujeta pa jih skupni jezik grafike in želja po njenem nadaljnjem razvoju. Ustvarjajo po načelu naredi si sam, kar pomeni nenehno iskanje novih možnosti in rešitev, s tem pa tudi neomejeno svobodo pri ustvarjanju. Skozi razstave, umetniške intervencije in delavnice pa si prizadevajo razširiti razumevanje grafičnih tehnik med čim širši krog ljudi, še piše v razstavnem besedilu.
Ob razstavi tudi dvodnevna delavnica
Javno vodstvo po razstavi Renesansa globokega tiska pri nas v družbi umetnikov in ogled njihovega ateljeja bo 29. aprila. 5. in 6. maja pa se bo mogoče udeležiti brezplačne dvodnevne delavnice, namenjene ustvarjanju v grafični tehniki vernis mou, na kateri bodo udeleženci s svinčniki risali na cinkove plošče, jih nato jedkali in odtisnili.
Grafična tradicija na slovenskih tleh
Sicer ima grafika v Sloveniji dolgo tradicijo, saj so se ji umetniki posvečali že vse od preloma 20. stoletja. Največji zagon je dobila z ustanovitvijo Grafičnega bienala v Ljubljani leta 1955. Po letu 1991 pa je kljub dolgoletni priljubljenosti na razstavah in trgu zanimanje zanjo nekoliko upadlo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje