Nagrajena lutkovna predstava Kabaretluknja je preplet raznih motivov iz Alice iz čudežne dežele v sestavljanko več krajših komičnih gledaliških točk, ki jih spremlja živa glasba in stik z gledalcem. Foto: LGL
Nagrajena lutkovna predstava Kabaretluknja je preplet raznih motivov iz Alice iz čudežne dežele v sestavljanko več krajših komičnih gledaliških točk, ki jih spremlja živa glasba in stik z gledalcem. Foto: LGL
Hiša Marije pomočnice
Bienale je odprla predstava Silvana Omerzuja Hiša Marije Pomočnice, ki so jo v lani premierno uprizorili v SMG-ju. Foto: SMG/Žiga Koritnik

Nagrado za najboljšo predstavo zadnjih dveh let prejme predstava, ki je po besedah žirije "v vseh svojih aspektih presenetljivo izvirna in razigrana; v svoji muzikalnosti, dramaturgiji, animacijski virtuoznosti, nadrealnem humorju in posrečenem povezovanju prostorske instalacije visoke vizualne kakovosti z gledališčem interakcije."

Žirija v sestavi Slovenca Tomija Janežiča, koroške Slovenke Veronike Sommeregger in Avstrijke Gerti Tröbinger je ocenjevala 13 predstav in eno odrsko postavitev, ki jih je v tekmovalni program festivala uvrstila selektorica Amelia Kraigher. Po besedah žirije so uvrščene predstave "presenetljivo raznolike, hkrati pa pričajo tudi o trenutnem vzpodbudno visokem nivoju slovenske lutkarske ustvarjalnosti."

Bienale lutkovnih ustvarjalcev, ki ga organizira Ustanova lutkovnih ustvarjalcev (ULU), je v peti izdaji ob Ljubljani in Mariboru prvič potekal tudi zunaj Slovenije, in sicer v Šmihelu in Pliberku na avstrijskem Koroškem. Program, ki se je odvrtel med 23. in 27. septembrom, je privabil več kot 3.200 gledalcev. Dve predstavi, ki sta bili scensko vezani na izvirni prostor, sta bili uprizorjeni v Ljubljani, prostorska instalacija je bila postavljena v Mariboru, preostale predstave pa so potekale v Šmihelu ter Pliberku na avstrijskem Koroškem.

Na glavo obrnjeni nadrealni predmeti
Kabaretluknja v režiji Matija Solce je grotesken lutkovni kabaret, ki temelji na zgodbi o Alici v čudežni deželi. V njej popeljejo pravljični liki v mračno podzemlje, v katerem je vse obrnjeno na glavo. Predmeti oživijo in se spreminjajo v nadrealne, pri tem pa se prepletajo med seboj in ustvarjajo komične gledališke točke. Likovna podoba, izdelava lutk in oblikovanje luči je delo Marianne Stránska, pod glasbo in scenarij pa se prav tako podpisuje Matija Solce. Pravljični svet na odru ustvarjajo Miha Arh, Polonca Kores in Uroš Potočnik.